Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Leikkauksesta toipuminen
Hei Aili!Minulla hyvälaatuinen kasvain sijaitsi vähän ylempänä, aivokammiossa. Puhuttiin siis aivokasvaimesta, vaikka samoja kasvaimia (ependymooma) löytyy myös selkäydinkanavasta. Eli samanlaisesta leikkauksesta minulla ei ole kokemusta kuin sinulle on tulossa, enkä tiedä mitä Sinun pitäisi leikkauksen jälkeen odottaa. Kiinnostaisi kyllä kuulla teiltä muilta leikatuilta?
Minulla leikkaus tehtiin niskasta, ja koska työskentelytilaa tarvittiin, tehtiin C1 nikaman laminectio, eli atlasnikamasta poistettiin käsittääkseni puolet.
Sairaalassa olin n. 10 pvää, ensimmäiset yliopistollisessa, jossa leikattiin, loput paikallisessa keskussairaalassa. Muistelen, että litran maitotölkki oli maksimipaino mitä sai nostaa muutaman viikon ajan.
Olisiko ollut n. 10 vkoa leikkauksen jälkeen, kun jäin yksin kotiin vaippaikäisen kanssa. Varovainen koitin olla pitkään - puolisen vuotta leikkauksen jälkeen palailin jo vanhojen harrastuksien pariin.
Voimia leikkaukseen ja sen odotteluun! Nyt kannattaa kerätä voimia, kuntoilla ja ulkoilla mahdollisuuksien mukaan, että olet hyvässä fyysisessä kunnossa niin toipuminenkin on nopeampaa!
Terveisin SuviAnne
- Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?miehelläni on...
- Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?miehelläni on...
- Leikkauksesta toipuminenSuviAnne
- Ependymooma aivoissaSuviAnne
- Re: Ependymooma aivoissamarjuska
- Re: Ependymooma aivoissaSuviAnne
- Re: Ependymooma aivoissaHeisku
- Re: Ependymooma aivoissaHeisku