Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?
MOIOn tullut huonosti kirjoiteltua tänne viime aikoina. Olen siirtynyt työkyvyttömyyseläkkeelle, 2005 joulun alla leikatun ependymoma gradus 2 vuoksi tai siitä aiheutuneiden oireiden vuoksi. Yleiskunto on noussut kohisten, jalat ja varsinkin vasen käsi ovat huonot. Kykenen hoitamaan kotona päivittäiset askareet, astioita toki hajoaa jne. mutta pärjään. Autolla ajelen ja jumppaan ja joogaan, elämä tuntuu nyt hyvältä.Ainainen pelko toki viipyy mukana, pahimmillaan se on, kun tuntemukset ovat kropassa rajumpia tai jollainlailla erillaisia. Välillä tuntuu ettei mikään päivä ole samanlainen.
2007 minulta leikattiin hyvänlaatuinen menangooma keskeltä päätä, se oli mielestäni pikku juttu 5vrk töölössä ja kotiin olin aivan innoissani, kun toipuminen tapahtui kohisten.
Olen nyt törmännyt vaan tälläiseen outoon piirteeseen ihmisten suhtautumisessa minuun. Olen reipas, sinnikäs ulospäin suuntautunut, en valita jne.. mutta mutta, tämä aiheuttaa sen, että ihmiset antaa ymmärtää ettei minua mikään vaivaakaan. Ilmeisesti pitäisi olla avohaava naamassa, että olisi uskottava ts. eläkkeensä ansainnut. Se sattuu, koska synkät hetket ja itkut eiväöt todellakaan ole minulle vieraita, pidän ne vaan itselläni. Silti olen sitä mieltä, että älkää katkeroituko, touhutkaa mahdollisuuksienne mukaan
itsellenne mukavia asioita ja pitäkää kiinni läheisistänne, rakkaistanne ja ystävistänne. Kertokaa kuulumisia
- Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?miehelläni on...
- Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?miehelläni on...
- Leikkauksesta toipuminenSuviAnne
- Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?ekku
- Ependymooma aivoissaSuviAnne
- Re: Ependymooma aivoissamarjuska
- Re: Ependymooma aivoissaSuviAnne
- Re: Ependymooma aivoissaHeisku
- Re: Ependymooma aivoissaHeisku