Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Selkäydinkavassa syöpä. Löytyykö kohtalotovereita?

Hei,
Olen pahoillani että vastaan näin myöhään. En arvannutkaan, että viestiini tulisi vielä vastauksia. Kiitos kun kirjoitit. Minä kävin marraskuussa MRI-kuvauksessa. Tilanne on pysynyt ennallaan. Siispä nyt seuraava kuvaus vasta kahden vuoden kuluttua, ellei oireet olleellisesti pahene.(aikaisemmin vuoden välein)
Tämä on todella harvinainen kasvain. Minun kasvaintyyppini on tarkemmin sanottua myxopapillaarinen ependymooma. Jos nyt oikein muistin tuon kirjoitustavan. Lääkäri sanoi silloin kun se löytyi, että näitä löytyy kymmeneltä ihmisestä miljoonasta, vuositasolla. Enkä nyt sitten tiedä onko luvussa kaikki selkäydinkanavan kasvaimet. Ilmeisesti. Todella vähän löytyy näistä tietoa netistäkään. Englanninkielellä olis enemmän, mutta kun siitä on niin vaikea ymmärtää. Minun ainakin. Perinnöllisyydestä en ole kuullut aikaisemmin. Olisi kyllä hyvä saada lisää tietoa. Yleensä tämä n ryhmän kasmaimet tulevat esiin murrosiässä tai varhaisessa aikuisuudessa. Minun oireilu alkoi 35- vuotiaana ja leikkaus tehtiin 46-vuotiaana. Kerrohan puolisollesi paljon terveisä kohtalotoverilta. Ja jaksamista sinne teille molemille. Kerrohan miten miehesi tilannetta hoidetaan. Tuntuu lohdulliselta löytää kohtatotovereita. Meitä ei todellakaan ole paljoa.
marjuska | 30.1.2007 klo 23:19:35