Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: se syövän jälkeinen elämä

Minut on leikattu huhtikuussa ja saan ilmeisesti viimeisen eli 6 syton elokuun alkupuolella. Sairauslomaa annettiin syyskuun loppuun. Olen selviytynyt hoidoista melko hyvin, mutta työkunnossa en todellakaan ole ollut. Onneksi syöpälääkärini kirjoitti heti kunnon loman. Aluksi se tuntui oudolta, miksi en voisi olla töissä tämän kolmen viikon aikana kahta viikkoa. Nyt olen sen tajunnut en olisi jaksanut. Tällä viikolla on ollut kiirettä. Olemme tapetoineet nuorimman poikani kaksiota. Huone per päivä. Minä olen lähinnä ollut kohdistamassa alreunasta. Se noin neljän tunnin työskentely on väsyttänyt jo tarpeeksi. Aamulla piti lähteä keskimmäisen poikani talotyömaalle, jossa mieheni antoi heille ohjeita. Siellä nukutin 1v pikkumiehen ja senjälkeen minua väsytti niin että meinasin nukahtaa itsekin.
Kotihommat sujuu jo ilman jatkuvaa hikoilua paitsi muutaman päivän hoitojen jälkeen, mutta kaikki ylimääräinen näköjään väsyttää vielä helposti. Joten aioin nauttia tästä pitkästä lomasta hyvällä omalla tunnolla ja jos siltä tuntuu syksyllä niin pyydän vielä lisää. Onneksi koko kesälomani on vielä pitämättä ja pystyn pitämään sitten kunnolla syys-, joulu ja hiihtoloman. Pidän vain pintaisi ja kuuntele itseäsi äläkä turhaan rasita itseäsi työllä. Meistä jokainen on yksilö ja oma jaksamisemme on tärkein voimavaramme.
meikku | 14.7.2007 klo 21:49:16