Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: Uusi keskusteluryhmä avattu
Ehkä kerron lyhyesti oman tarinani. Olen alle 50 vuotias ja sain peräsuolisyöpädiagnoosin 2.5.2007. Sen jälkeen juoksian Jorvissa lisätutkimuksissa ja odottelin tuloksia, jotka sain vasta 6.6., mutta jotka olivat hyvät, eli syöpä ei ollut levinnyt. Juhannuksen jälkeen sain 5 päivää sädehoitoa ja sitten leikkaus heinäkuun alussa. Leikkauksessa sain väliaikaisen ohutsuoliavanteen.Leikkauksen jälkeen olin kotona kolme vuorokautta huonossa kunnossa ja sitten takaisin Jorviin. Keuhkoveritulppa ja viikko sairaalaa. Siitä kun aloin tokenemaan, nousi kuume ja tulehdusarvot - suolen leikkaussaumassa tulehdus. Vahvavat antibiootit, jotka tietenkin sotkivat keuhkoveritulpan lääkitystä. Vasta kun antibiootit loppuivat, alkoi toipuminen, joka oli kohtuu nopeaa. Elokuun puolesta välistä syyskuun alkuun vointi koheni lähes normaaliksi, tietenkin avanne hieman teki olon epänormaaliksi, vaikka sen kanssa siinä vaiheessa tulikin jo hyvin toimeen.
Sairaslomani loppui syyskuun alkuun ja koska olo oli hyvä, niin lähdin töihin. Syyskuun alussa oli avanteen sulkemiseen liittyvä lääkärikäynti,mutta koska oli ollut tulehduksia, niin sulkemista siirrettiin. Samaalla reissulla minulle selvisi, että leikkauksen jälkeen oli pitänyt lähteä lähete Meikkuun mahdollisista jälkihoidoista, mutta se oli unohdettu lähettää! No, menin käymään Meikussa syyskuun puolessa välissä, mutta jälkihoitojen aika alkoi olla jo myöhäistä ja koska niiden hyöty olisi ollut enää hyvin minimaalinen ja ne olisivat taas sotkeneet keuhkoveritulpan lääkityksen, niin jälkihoitoja ei sitten tullut.
Nyt olen ollut töissä kaksi kuukautta ja mielestäni ihan täydellä teholla. Työkaverien mielestä minusta ei huomaa, että olen syövän sairastanut. Painoa minulta putosi 10 kg, mutta siitäkin tuli melko nopeasti n. 3-4 kg takaisin eli sitäkään ei niin helposti huomannut - valitettavasti.
Tänään aloitin sairasloman uusiksi. Maanantaina menen sitten avanteen sulkuun - hieman pelottaa, mitä elämä sitten on, mutta toisaalta haluan päästä tässä eteenpäin ja ennemmin tai myöhemmin se on edessä. Sitten voikin aloittaa lopullisen toipumisen ja toivoa, että mitään uusimisia ei tule.
- Uusi keskusteluryhmä avattuYlläpito
- Re: Uusi keskusteluryhmä avattuTigerlily
- Re: Uusi keskusteluryhmä avattuhelmikuu
- Re: se syövän jälkeinen elämäTigerlily
- Mabulle vastaustaKeeko
- Re: se syövän jälkeinen elämäkesän lapsi
- Julia ja keski-s 55Selina
- Re: Uusi keskusteluryhmä avattuksk
- TervehdysKeeko