Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Uusi keskusteluryhmä avattu

Hei!
Jaa-a, syövän jälkeisestä elämästä en tiedä, sitä minulla ei ole, on vaan remissiossa oleva syöpä ja eläminen sen kanssa..
Olen vielä lokakuun loppuun saikulla ja sitten toivottavasti siirryn työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairastan siis luustoon levinnyttä rintasyöpää.
Miten aijon päiväni kuluttaa..Ajattelin, että kun lapset aloittavat taas koulun, teen itselleni työjärjestyksen. Savitöitä tai muita kädentaitoja maanantaista torstaihin muutama tunti päivässä, työpäivien tapaan ja perjantaina siivous+leipomispäivä. Sitten viikonloput vapaina perheen kanssa. Näin tunnen olevani työssä ja viikonloput eroavat arkipäivistä. Olen sellainen ihminen, että tarvin jonkun struktuurin, jonka mukaan elän. Jos minulla ei ole suunnitelmaa, kuljen vain paikasta toiseen, mietin ja murehdin ja illalla olen kiukkuinen, kuin ampiainen.
Työkyvyttömyyseläkkeellähän saa tienata jonkin verran ja minulle on lupailtu opetustyötä entisestä työpaikastani, joten muutama tunti viikossa vierähtää varmasti siellä. Koko päivätöitä en jaksaisi missään tapauksessa tehdä, jo muutama tunti kotona puuhastelua vie voimat tyystin ja on pakko oikaista sängyn päälle.
Olen niin tyytyväinen, että sain uuden koulutuksen päätökseen helmikuussa ja nyt minulla on tietoa ja taitoa tehdä käsillä monenlaisia juttuja. Kunhan tauti ei käsiäni vie!!
Edellisten hoitokierrosten jälkeen palasin töihin muutaman kuukauden jälkeen ja muistan, että väsymys oli aluksi valtava, toisaalta työ vei ajatukset pois tästä sairaudesta ja uusiutumisen pelosta. Pääsi hetkeksi elämään ns normaali ihmisten elämää. Se voitti väsymyksen

Näin täällä
Julia
julia | 27.7.2007 klo 10:08:22