Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
KML ja KLL mulla on molemmat
Kirjoittelen ensikertaa. Sain syyskesällä tietää sairastavani jotakin verisairautta, se todettiin ihan sattumalta kontrolli verikokeissa. Sitten sain tietää, että sairastan KML-tautia ja yllätykseseni vähän myöhemmin sain vielä KLL-taudista diagnoosin. Syksyllä aloitettiin Glivec lääkitys KML-tautiin ja KLL-tauti on vielä seurantalinjalla. Glivecistä ei ole tullut muita sivuvaikutuksia kuin turvotus ja siihen sain nesteenpoistolääkkeen.En oikein tiedä kumpaanko tapaamisryhmään kuuluisin KML- vai KLL-tautia sairastaviin. Ehkä kuitenkin KML:läisiin.
Ensimmäisen kerran kun kuulin joutuvani luuydinpunktioon se pelotti mua hirveesti, mutta ei se niin hirveää ollutkaan kun onnistu niin hyvin eka pistämisellä. Toinen kerta ei oolutkaan niin helppo jouduttiin pistämään kolme kertaa ennen kun saatiin riittävä määrä näytettä. Kyllä senkin kesti, mutta se oli kurjaa kun oli kolme viikkoa pakaranpäällinen kipeä.
Huomaan että minulla olis tarve puhua sairuksistani, mutta täytyisi varmaan soittaa Syöpäjärjestön keskustelu puhelimeen, koska tämä on varmaankin tarkoitettu vain lyhyisiin kommentteihin.
Toivon kohtalotovereille ja kaikille muille valosaa kevätaikaa!
- KML ja KLL mulla on molemmatArj&KML
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatvaapukka
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatpäivikki 9
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatpäivikki 9