Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Krooninen käänteishyljintä ja fotofereesi

Hei taas!

Toi kortisoni on kyllä niin vihoviimeinen mömmö, ettei mitään rajaa.Paitsi, että saa kestää tuon ulkoisen muodonmuutoksen, niin itse ainakin olen muuttunut myös persoonallisuuteni osalta. Mielialat on kuin mikäkin vuoristorata, saattaa reagoida täysin järjenvastaisesti asioihin. Nauraa silloin, kun "normaalit" ihmiset itkee ja päinvastoin.
Myös outoja, välillä suorastaan pelottavan tuntuisia "raivokohtauksia" vaan tulla tupsahtelee ilman mitään näkyvää syytä. Kuinkas siellä teillä päin nämä psyyken asiat sujuu? Vai olenkohan ainoa "sekopää"?
Samanlaiselta näyttää tuo miehesi lääkelista kuin minullakin, paitsi että teillä ei näy mitään kipulääkkeitä. Onko miehesi selvinnyt ilman kipuja? Itselläni kokoaikaisia selkä- ja jalkasärkyjä, joista osa johtunee tuosta luunekroosista, joka myös on kortisonin aiheuttama kuulemma.
Näihin kipuihin sitten OxyContinia säännöllisesti ja tarvittaessa vielä OxyNormia.
Miehesi jaksaa siis vielä töissä käydä? Itse olen tällä hetkellä kuntoutustuella, ja lääkäri oli sitä mieltä, että eläkepaperit vetämään vuoden vaihteessa, kun loppuu tuo nyt oleva tuki.
On totta, että tästä aiheesta ei paljon kirjoituksia näy; pitäisiköhän siitä päätellä, ettei ole kovin tavallista? Onko sinulla tietoa kuinka yleinen tällainen krooninen käänteishyljintä on?
Kiva, kun on voinut sinun kanssa aiheesta vaihtaa kokemuksia, muuten onkin melko yksinäistä tämän jutun tiimoilta.
Toivottavasti tuo uusi hoito osottautuisi käyttökelpoiseksi, jospa siitä vielä mekin ehdittäisiin saada apua. Tai sitten jostain muusta.
Ei se auta kirvestä kaivoon heittää, pitää vaan yrittää jaksaa eteenpäin. Ehkäpä se aurinko meidänkin risukasoihin vielä paistelee.
Sitä odotellessa mahdollisimman mukavaa kesää teille sinne molemmille toivoo

Unelma
unelma | 18.7.2009 klo 04:07:20