Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Krooninen käänteishyljintä ja fotofereesi

Hei Vompatti!

Enpä voi minäkään noihin fotofereesiasioihin mitään valoa tuoda, kun ei kokemusta semmoisesta hoidosta ole.
Kuitenkin tuota kroonista, oireista, käänteishyljintää poden, niin olen lausunnoistani lukenut.

Mulla kun tämä asioiden kyseleminen lääkäreiltä on miltei kokonaan loppunut (ei vaan jaksa enää), niin ei sitten ole oikein tietoakaan juuri mistään.

Maksassa ja suussa tällä hetkellä tuo käänteishyljintä enimmäkseen jyllää. Maksa-arvot välillä nousevat melkoisiin lukuihin, enimmillään oli ALAT 3000, ja nyt on suussa rakkuloita ja "mansikkakieli".

Kortisonilla ihan vaan on hoidettu. Kun vaivat lisääntyy, nousee kortisoniannos ja sitten taas yritetään pienentää.

Onkos teille annettu mitään ennusteita siitä, paraneeko koskaan vai pysyykö "lopulliskroonisena"? Mulle on sanottu, että tarkoitus olisi päästä kaikista lääkkeistä vielä kokonaan eroon.

Siis syön vielä Sandimmunia, Medrolia, Adursalia, Cotrimia + kaikenlaisia suojalääkkeitä. Olishan se kiva, kun niistä pääsis. Joskus tuntuu, että tää loputon uupumus johtuu ainakin osaksi tosta lääkearsenaalista.

Ette siis ole ainoat, jotka näitten kanssa painii. Mitä oireita sun miehellä on? Kuuluuko tää kammottava uupumus niihin? Siitäkin ikävä tää käänteishyljintä, kun ainakin mun käsityksen mukaan se voi "iskeä" milloin mihinkin elimeen.
Olisi kiva kuulla, miten se siellä teillä ilmenee ja minkälaisia oireita tekee?

Niin, ja mulle siis siirto tehty (allogeninen) 04/08.

Ihanaa kesän jatkoa kuitenkin teille molemmille toivoopi

Unelma
unelma | 9.7.2009 klo 22:30:14