Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kokemuksia follikulaarisesta lymfoomasta (gradus3B)?
Minulla on pernan marginaalivyöhykeen lymfooma, joka on siis pienisoluinen, hitaasti kasvava eikä voida pysyvästi parantaa. Muistuttaa kai paljon follikulaarista vai kuuluuko peräti samaan ryhmään?Ihmettelin tuota gradusluokitusta, en ole kuullut sellaisesta ennen lymfoomien yhteydessä, koska se on otettu käyttöön?
Lymfoomissa olen kuullut ja lukenut käytettävän levinneisyysluokitusta, joka merkitään I-IV ja A ja B, jos on oireita. Minä olen/olin IVB eli laajelle levinnyt tauti ja yökuumeilua.
Lisäksi lymfoomien luokittelussa on tärkeää sen kasvunopeus ja onko suuri vai pienisoluinen.
Ymmärrän, että olet ihan paniikissa, kun kaikki tulee yhtäkkiä niskaan, mutta aika vaikuttaa tässäkin. Muistan miten itsekin panikoin, että tämän pahuksen taudin kanssa ei voi elää, se ei ole mitään elämää. Mutta 14 vuoden kokemuksella voin sanoa, että ON! Elän täysin normaalia elämää, viimeisestä hoidosta on jo yli 5 vuotta ja en edes muista enää, että sairastan jotain syöpää, minäkö?
Olen saanut yhteensä 4 kierrosta hoitoja, kaksi kertaa eri sytoyhdistelmää ja 2 kertaa pelkkää rituximabia. Rituximabi eli Mabtheraa voin kiitää hengestäni, muuten en olisi enää tässä.
Tsemppiä sinulle, otat vain päivän ja yhden asian kerallaan, tulevaa on turha vielä murehtia.
- Re: Kokemuksia follikulaarisesta lymfoomasta (gradus3B)?inkamari