Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemuksia follikulaarisesta lymfoomasta (gradus3B)?

Moi! ja tsemppiä...
Ymmärrän HYVIN että maailmasi on romahtamaisillaan. Itselläni on todettu sama tauti syksyllä 2009, Follikulaarine lymfooma gradus 2 oli silloin diagnoosini. Tauti todettiin kaulan suurentuneesta imusolmukkeesta, josta leikattiin korvaklinikalla koepala....ennen sitä otetuissa neulanäytteissä ei mitään löytynyt. En ikinä unohda tuota päivää...25.8 jolloin minulle soitettiin että joo....kyllä sieltä nyt sitten lymfooma kuitenkin löytyi...En pystynyt nukkumaan, en syömään...oilin aivan tolalatani...sitten kävin syöpäklinikalla lääkärillä..... jo itse käynti kyseisessä sairaalassa oli kova pala....Märättiin otettavaksi luuydinnäyte..cristabiopsia..jonka ottaminen meni TOSI hyvin! pätevän lääkärin ansiosta....olen vasta jälkeenpäin lukenut että kyseinen tutkimus voi olla tosi kivulias toimenpide. Siitä sain kuitenkin tiedon että tautia on myös luuytimessä...niukasti, mutta kuitenkin....joten levinneisyysaste oli 4 ...Tämän jälkeen on kulunut 2 vuotta 4 kuukautta ja olen saanut jatkaa normaalia elämääni. Olen valtavan onnellinen tästä ajasta ja toivon sen jatkuvan vielä pitkään... nyt on tosin ollut selkävaivoja jonka takia olen ollut TT-kuvauksissa ja saas nähdä jatkuuko elämäni vielä entisellään, vai onko hoitojen aika koittanut.. Olen tältä sivustolta saanut TOSI paljon tukea ja lohdutusta nyt jo, vaikka olen vasta "syöpäpolkuni" alkumetreillä. Toivon sinulle myös samankaltaista apua ja lohtua ja luulen että sen myös täältä löydät. Suurta hämmästystähän tauti on aiheuttanut sukulaiten ja työkavereiden piirissä...ja on myönnettävä että myös itse olen ihmetellyt tätä...syöpä on, ja mitään ei tehdä....
Olen kuitenkin pikkuhiljaa sisäistänyt tämän, että tauti on lähes paraantumaton ja mitä pitemmälle hoitoja voi lykätä, niin sitä parempi...Tällä tavalla on erilaisia hoitomuotoja vielä käytettävissä. Tietenkin kaikki tämä on kiinni niin monesta seikasta ja lymfoomatyypistä. Ja vaikka nyt käyttäytyy tauti rauhallisesti niin se voi minä hetkenä hyvänsä muuttaa muotoaan, ja sillon ovat hoidot tarpeen. Mutta kuten lääkäri sanoi...minulla on voinut olla tauti jo vuosia, vaikka en ole ollut asiasta tietoinen...on opittava elämään tämän tietoisuuden kanssa.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja kirjottelethan jatkossakin
t. marsu
marsu | 15.1.2012 klo 02:04:44