Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemuksia follikulaarisesta lymfoomasta (gradus3B)?

Hei! Ja osanottoni diagnoosisi johdosta. Uskon ymmärtäväni, mitä juuri nyt käyt läpi. Itse sain diagnoosin follikulaarisesta lymfoomasta reilut kaksi vuotta sitten, alle viisikymppisenä. Syöpä oli shokki ja tuli täysin puun takaa. Pikkuhiljaa olen rauhoittunut diagnoosini kanssa ja elän tällä hetkellä täysin normaalia elämää. Minulta suurentuneet imusolmukkeet löytyivät vatsan alueelta, myös perna oli aavistuksen suurentunut. Sairauttani ei ole hoidettu vielä lainkaan, koska hematologit sitä mieltä, että sädehoidosta olisi todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä ja solunsalpaajia annetaan vasta kun tarve vaatii... Parantavaa hoitoahan tähän sairauteen ei ole, paitsi jos voidaan olettaa, että sairaus on vielä paikallinen. Kontrollit (verikokeet ja ultra) ovat nyt puolen vuoden välein. Kontrolleissa imusolmukkeet ovat olleet normaalin rajoissa. Pientä lämpöilyä ja pientä väsymystä on välillä, mutta hemtologit eivät allekirjoita oireiden johtuvan lymfoomasta, koska suurentuneita imusolmukkeita ei tällä hetkellä löydy. Kaulalla on pientä turvotusta, johon olen ottanut lymfaterapiaa.

Olethan saanut hematologilta/hematologian osasatolta tietoa sairaudestasi? Onko sinut jo tietokonekuvattu? Jos voidaan osoittaa, että lymfooma paikallinen, on mahdollista, että saat hoidot heti ja voit ehkä parantua kokonaan... Joka tapauksessa tämä on yleensä hitaasti etenevä sairaus ja hoidot tehoavat yleensä hyvin, joten hoitojen välillä on tavallisesti useita tautivapaita vuosia, jopa 10 vuotta... Lymfoomahoidot ovat kehittyneet paljon viimeisten vuosien aikana, joten aina on toivoa, että parantava hoitokin löydetään! Voimia sinulle ja perheellesi <3

tunturi | 14.1.2012 klo 21:41:53