Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemuksia follikulaarisesta lymfoomasta (gradus3B)?

Suurkiitos vastauksista!

Miten teidän syöpänne löytyi? Onko tieto syövästä muuttanut elämäänne?

Minun tilanteeni taitaa olla hieman toisenlainen, sillä hoidot aloitetaan mahd pian kiireellisinä. Lääkärin mukaan noin viikon sisään tulee aika CT-kuvaukseen ja luuydinnäytteen ottoon sekä syöpälääkärin juttusille.

Syöpäni on aggressiivista lajia, sitä tarkoittaa tuo gradus 3. Eli vaikka nämä yleensä ovat (follikulaariset lymfoomat siis) ns. laiskoja ja hitaasti eteneviä niin minulle sattui nyt ärtsympi versio, ja hoidot aloitettava kiireellisinä.

Mahdollisimman pian aloitetaan sytostaattihoito, ja rituksimabiakin tulen saamaan. Sädehoidon mahdollisuudesta ei vielä tiedetä, sillä levinneisyyttä ei ole kartoitettu. Jotenkin on tunne, että levinnyt on, sillä jonkinmoisia oireitahan jo on.

Katsoimme juuri miehen kanssa tilastoja, ja niiden mukaan näin nuorilla (olen siis vasta 36) on erittäin hyvät selviämimsen mahdollisuudet - paranemisesta en vielä uskalla haaveillakaan. Hengissä selviää ilmeisesti 30-44-vuotiaista peräti noin 80 prosenttia, ja onhan sekin sentään jotain.

MUTTA: Joudunko elämään koko elämäni kroonisen syövän kanssa, joka uusii uusimistaan? Entä jos hoidot eivät enää jossain vaiheessa auta? Ja mitä elämää se sellainen on, että syöpä varjostaa koko ajan - ja joutuu hoitoihin hoitojen perästä...

ONKO KENELLÄKÄÄN GRADUS 3-TYYPIN FOLLIKULAARISTA LYMFOOMAA? Kokemuksia?

Äiti1975 | 15.1.2012 klo 19:46:23