Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Miksi ?
Hei!En voinut olla vastaamatta tähän viestiin. Olen itse sairastanut kaksi eri syöpää, ja tavannut myös paljon muita sairastuneita.
Ymmärrän, että omaisille on vaikeaa, kun läheinen sairastuu, ja erittäin vaikeaa, jos tautiin ei löydy lääkettä. Näin valitettavasti vielä tänäkin päivänä on, eli läheskään kaikkiin syöpätapauksiin ei ole mitään lääkettä tai hoitoa, jota voisi antaa. Tämän totuuden kuuleminen on varmasti tuskallista, ja siinä helposti syytellään myös lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa.
Itse uskon kuitenkin, että lääkäreille on tärkeää, että pystyvät hoitamaan kaikki sairaudet, joista voi parantua. Kaikista ei kertakaikkiaan voi. En jaksa uskoa, että ihmisiä jätetään hoitamatta, jos keinoja on.
Joskus on niin, että potilas on ikänsä ja muiden sairauksien takia niin heikko, että kaikkia hoitoja ei voida antaa, koska potilas ei kestäisi niitä, mutta kyllä potilaan parantaminen on aina lääkärille kunnia-asia.
Kaikki lääkärit eivät osaa kohdata potilasta ja omaisia, eivätkä huomaa, että olisi tärkeää selittää nämä asiat, ja varmistaa, että kaikki ymmärtävät. Ehkä he olettavat ihmisten tietävän enemmän, eivätkä sitten tule selittäneeksi, miksi jotain hoitoa annetaan toiselle mutta ei toiselle. Ja me kaikki syövän kanssa tekemisissä olevat tiedämme, että kahta samanlaista tapausta ei ole, joten hoitojakaan ei voi suoraan verrata toisiinsa, vaan jokaiselle tehdään omat ratkaisut, mutta tavoite on aina ensin potilaan parantaminen, ja jos tämä ei ole mahdollista, sitten pyritään pitämään kivut poissa ja elämänlaatu mahdollisimman hyvänä.
t. Ellinoora
- Miksi ?Sitruunamelissa
- Re: Miksi ?syövästä parantunut
- Re: Miksi ?Sitruunamelissa
- laitoin postinsyövästä parantunut
- Re: laitoin postinSitruunamelissa
- Huonoa ja huonompaapinewood
- Re: Huonoa ja huonompaaSitruunamelissa
- Re: Miksi ?riikka 75
- Re: Miksi ?Sitruunamelissa
- Re: Miksi ?ellinoora
- Re: Miksi ?myrskytuuli