Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Miksi ?

Kiitos vastauksestasi Cherry, aivan asiaa sinä kirjoitit. Kiitän myös voimantoivotuksista.

Uskon vakaasti myös siihen, että paikoin on tarjolla hyvätasoista hoitoa. Tiedän, että on olemassa myös ihania ja sydämellään hoitotyötä tekeviä ihmisiä.

Isäni kohdalla tulin vakuttuneeksi siitä (valitettavasti), että kyseessä oli myös priorisointia. Myönsihän tämän lääkärikin suoraan kysyttäessä. Se miksi näimme valituksen aiheelliseksi liittyi lähinnä hoitovirheeseen, isäni kohteluun ja siihen ettei isääni ja meitä omaisia kuunneltu. Se, että isäni oli vakavasti sairas ja hoitomahdollisuudet olivat vähissä olin täysin toinen juttu, ja tämä ei liity asiaan mitenkään.

Olen kyllä myös sitä mieltä, että lääkäreillä ei ole oikeus tehdä mitään potilaan elämään kohdistuvia päätöksiä kysymättä potilaan tai omaisten mielipidettä. Jos potilas hoitoa haluaa, jokainen päivä on arvokas.

Cherry, ymmärrän hyvin, mitä lämminhenkisellä kirjoituksellasi tarkoitit ja toivon voimia myös sinulle. Halusin kirjoittaa isäni kohtalosta siksi, että itsekin sairaanhoitajana olen nähnyt paljon hyvää, mutta yhtä lailla myös asioita mitkä minua hoidon tasossa huolestuttavat.
Sitruunamelissa | 22.4.2009 klo 20:10:56