Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Miksi ?
Kiitoksia vastauksistanne Ellinoora, Myrskytuuli ja Niina.Minä olen myös vakuuttunut siitä, että virheitä tapahtuu ja joissakin tapauksissa potilaat/omaiset eivät tule kohdelluksi asianmukaisesti. Uskon myös vahvasti siihen, että taloudelliset tekijät ajavat sairaalat tekemään priorisointia ja myönsihän tämän priorisoinnin myös isäni "hoitoon" liittyvä lääkärikin suoraan, kun häneltä asiaa kysyimme.
Kyllähän nämä kannanotot hoitoon (varsinkin negatiiviset) mielletään usein omaisten suruun tai luopumiseen. Olisi kuítenkin aina muistettava, että tällä ei voida aina selittää sitä, että potilas ja omaiset kokevat, että hoito ei ollut asianmukaista. Ainakin me - isäni ja omaiset - hyvin ymmärsimme sen kuinka vaikea isäni sairaus on ja kuinka häviävän pienet ovat selviytymisenmahdollisuudet. Aivan diagnoosista lähtien.
Myös saammamme vastineet muistutukeen kertoivat tätä samaa kieltä... omaisten surutyö on kesken ja siksi..... jne. Höpö, höpö.
Keskustelimme tapahtuneista epäkohdista ja hoitovirheestä niin paljon ja kävimme tapahtuneita läpi, että uskon että asian hautaamisessa olisi tehty iso virhe. Kuten isäni sanoi, yrittäkää auttaa jotakuta toista, kun minua ette ehdi.
Kyse ei ole siis kohdallamme luopumisen tuskasta eikä surutyöstä. Ne kulkevat eri tietään. Kysymys oli ja on isäni ihmisoikeuksista ja oikeudesta hyvään hoitoon. Tällä kertaa siinä ei kaikilta osin onnistuttu. Kohtelussakin onnuttiin paikoin pahasti. En ole kyllä alkujaankaan niin sinisilmäinen, että uskoisin terveydenhuollon olevan aukoton ja kaikenkattava. Onhan se niin valtavan suuri järjestelmä, että sinne mahtuu monenlaista toimintaa. Minulla on sikäli kokemusta aukottomuudesta, että olen itse työskennellyt hoitoalan ammatissa lähes lähes 20-vuotta.
Olen samaa mieltä, jos on perusteltu aihe valittaa, niin ilman muuta pitää valittaa. Kuolemansairaalla potilaalla on oikeus ilmaista tahtonsa, saada hyvää hoitoa ja kohtelua ja jokaisen osapuolen on tultava kuulluksi, unohtamatta myös lääkäreitä ja muuta terveydenhuollon henkilökuntaa.
- Miksi ?Sitruunamelissa
- Re: Miksi ?syövästä parantunut
- Re: Miksi ?Sitruunamelissa
- laitoin postinsyövästä parantunut
- Re: laitoin postinSitruunamelissa
- Huonoa ja huonompaapinewood
- Re: Huonoa ja huonompaaSitruunamelissa
- Re: Miksi ?riikka 75
- Re: Miksi ?Sitruunamelissa
- Re: Miksi ?ellinoora
- Re: Miksi ?myrskytuuli
- Re: Miksi ?riikka 75