Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Ajatussyöpä
Hei Vaapukka ja kaikki muutkin kanssakulkijat!Kiva, kun kirjoitit ja purit tuntojasi. Se tosiaan usein keventää mieltä ja auttaa kulkemaan eteenpäin.
Meillähän on sama sairaus, ja muutenkin tarinasi tuntui niin kovin samanlaiselta kuin omani, että tuli tarve vastata.
Ajattelin tuota, että kun pelkäät Glivecin tehon loppumista, niin sinullahan olisi ehkä mahdollisuus kantasolusiirtoon, joka siis minulle tehtiin. En tiedä ikääsi, se on yksi seikka, joka vaikuttaa asiaan. Myös on muita Glivecin kaltaisia lääkkeitä, joita on hyvin tuloksin käytetty potilailla, joilla Glivec on menettänyt tehonsa. Ja tutkimuksia uusista vastaavista on koko ajan käynnissä, joten vielä on monta keinoa Glivecin lisäksi olemassa. Rohkeutta.
Minä myös olen monisairas, joten siinäkin kohtaa tarinamme ovat samankaltaiset.
Myös tuo ulkonäön muuttuminen on minulle tuttu juttu. Olen nyt syönyt kortisonia puolitoista vuotta ja painoa on sinä aikana tullut + 17 kg. Kasvot ovat pyöreät ns. kuukasvot, ja välillä peiliin katsoessani tulee epätodellinen olo, että kuka tuo on, joka siellä näkyy.
Kesältä odotin suuria. Päätin pontevasti, että hoidan yleiskuntoani ulkoillen paljon, kävellen vähitellen piteneviä lenkkejä yms. Haaveeksi on jäänyt ainakin tähän asti. Tosin onhan tätä kesää vielä jäljellä.
Tuon kammottavan uupumuksen tunnen myös hyvin. Joskus matka olohuoneesta keittiöön tuntuu puolimaratonilta.
Eipä minullakaan tuota vertaistukea juuri ole, mutta välillä mietin, etten ehkä jaksaisi sitäkään. Kun pitäisi skarpata, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa.
Totinenkin on minustakin tullut. Ei enä juttu luista, eikä vitsit naurata. Olisiko masennusta, en tiedä.
Mutta tämä palstalle kirjoittaminen on kyllä oiva tapa jakaa ajatuksiaan ja tuntemuksiaan toisten kanssa. Tätä kun voi tehdä niin omilla ehdoillaan ja juuri silloin, kun itse haluaa ja jaksaa.
Oli kiva kuulla, että kirjoitukseni oli sinulle tuonut hyvää mieltä. Kiitokset kiitoksista, ne toivat minulle hyvän mielen. Jatketaan vaan eteenpäin, ollaan heikkoja, kun siltä tuntuu ja sitten taas nautitaan niistä päivistä, joina asiat ovat paremmin.
Mahdollisimman mukavaa loppukesää sinulle, ja tietysti kaikille muillekin, toivotellen
Unelma
- Ajatussyöpäunelma
- Re: AjatussyöpäPerhe
- Re: Ajatussyöpäunelma
- Re: Ajatussyöpäeijuli
- Re: AjatussyöpäSupi
- Re: Ajatussyöpähilleviivi
- Re: Ajatussyöpäyx syöpäläinen
- Re: Ajatussyöpänasuli
- Re: Ajatussyöpäunelma
- Re: Ajatussyöpäriikka 75
- Re: AjatussyöpäCherry