Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: äidin munasarjasyöpä leikattiin tänään
Hei,Olen todennäköisesti munasarjasyöpäkonkari: takana on yli 50 hoitoa, joista ensimmäiset vuonna 1993. Syöpä on uusinut monta kertaa. Nyt on menossa 6. hoitolinja: Caelyx, joka on yllättäen pitkän turhan Topotekaani-hoitojakson jälkeen vaikuttanut.
Tuumorimarkkeri on minulla aina ollut alhainen. Alussa, jolloin syöpä oli levinnyt jo ns. 3 vaiheeseen, jopa normaali, kuten myös ensimmäisen uusimisen aikaan, jolloin syöpä oli levinnyt suolistoon ja kasvanut jopa paksunsuolen läpi.
Tällä taustalla haluan vain kertoa, että hoidot vaikuttavat. Kirvestä ei pidä heittää kaivoon. Minäkin pelkäsin, etten näe tyttäreni kouluunmenoa. Uusimisen jälkeen pelkäsin, etten näe rippijuhlia ja varmasti en ainakaan 18-vuotissynttäreitä.
Kaikki on nähty ja suuresti iloittu. Koko ajan olen elänyt täysillä, käynyt jopa töissä, hoitanut kotia, karjunut murrosikäiselle siivoamattomasta huoneesta, järjestänyt juhlia ja matkustellut.
Toki välillä olen vaipunut epätoivoon ja monenmoiset sivuoireet ovat rasittaneet. Tukka on lähtenyt useasti ja nyt iho kukkii ja halkeilee joka puolelta, vatsa reistailee ja väsyttää.
Luuytimen toipuminen tarkoittaa sitä, että valkosolut eivät ole nousseet tarpeeksi seuraavaa hoitoa varten. Punasoluja voidaan siirtää antamalla verta, mutta valkosoluja ei. Hoitojen siirtyminen on aika tavallista. Odotellaan esim. viikko ja otetaan uudet arvot.
Uskon, että ensijärkytyksen jälkeen äitisikin saa taistelutahtonsa takaisin. Kerro äidillesi terveisiä ja sano, että täälläkin eräs nainen on elänyt jo 14 vuotta ensimmäisestä leikkauksesta, siitäkin huolimatta, että sairaus uusi. Mottoni on: eteenpäin sanoi mummo hangessa!
Voimia sinulle ja perheelesi!
Onerva
- Re: äidin munasarjasyöpä leikattiin tänäänOnerva