Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Haimasyöpä

En ole lääkäri ja olen tietysti todella väärä ihminen neuvomaan... Ja muista tätä lukiessasi, että tämä on meidän tarina. Eikä mikään ole niinkuin teillä!!
Vaikka sanotaan, että tieto lisää tuskaa, niin tiedottomuus on silti pahempaa..

Sitten kun ruokatorvensyövän leviiminen maksaan varmentui, meille kerrottiin, että parantavasta hoidosta joudumme luopumaan. Mutta lisättin vielä, että hoidolla voidaan elinaikaa jopa tuplata..
Meillä tuon diagnoosin jälkeen mieheni kunto ja paino nousi, oli melkein terve mies. Ja lääkärit halusivat kokeilla pelkkien sytostaatti-hoitojen lisäksi maksan kemoembolisaatiota, jossa nivuslaskimoa pitkin mennään maksaan ja sinne ruiskutetaan solumyrkkyä..
Operaatio tehtiin kahdella kerralla: ensin oikea sitten vasen puoli. Kuukauden välein.. Hoito oli aika rankka ja kunto laski kovasti... Ja meidän tilanteessa siitä ei kai juurikaan ollut apua.. kyllä ne kaksi lopettivat kasvun, mutta uusia tuli. Ja hoitoja ei voinut jatkaa vähään aikaan yleiskunnon laskun myötä.
Mutta olimme onnellisia, että jotain edes koitettiin(kun välillä sanottiin, ettei mitään ole tehtävissä). Mielestäni aina on kun on pienikin mahdollisuus, että hoito tepsii, sitä kannattaa kokeilla.

Olen kuullut, että itse maksasyövän kanssa voi elää vuosia. Se voi pitkään pysyä "paikallaan". Ja on olemassa jotain "täsmä lääkkeitä" maksaan, jotka ovat kokeiluluontoisesti joissain sairaaloissa käytössä..

Toivoa on niin kauan kun on elämää.. Ehkä klisee.. mutta niin totta!

Onhan isälläsi joku mukana lääkäriä kuuntelemassa.. sielä kun tulee aina niin paljon asiaa, että puolet menee kuitenkin ohi..
Toivon että tästä oli jotain apua!

Lähetän teille lisää voimia ja toivoa taisteluunne!
Leskeksi joutunut.. | 4.4.2006 klo 15:27:09