Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Haimasyöpä

Voimia kaikille teille haimasyöpä potilaiden omaisille, jotka olette tänne kirjoittaneet. Äitini tarinaa olen jo tänne kirjoitellut aiemminkin. En halua riistää kenenkään uskoa huomiseen, mutta kirjoititte, että arvostatte rehellistä tietoa sairaudesta. Me emme sitä äidin sairaus aikana saaneet. Minua todella suututtaa se, että lääkärit eivät kertoneet missä mennään. Mutta koska suvussa oli jo ennestään yksi haimasyöpä tapaus, tiesin kyllä heti mitä tuleman pitää. En vain uskonut, että niin nopeasti...
Äiti ehti olla sairaalassa 3 vkoa, diagnoosi saatiin noin 1 vkon sairaalassaolon jälkeen; nyrkin kokoinen kasvain haimassa ja runsaasti löydöksiä vatsapeitteissä. Tästä 2 vkoa niin äiti jo nukkui pois. Epämääräisiä oireita äidillä oli ollut 3,5 kk ajan; flunssaa, pahaaoloa, suolentoimintahäiriöitä jne.
Olkaa läheistenne kanssa niin paljon kun voitte, sanokaan nyt se mitä ajattelitte sanoa, älkää jättäkö mitään huomiseen. Olkaa yhdessä jos vain voitte!
Käsittääkseni haimasyöpä on todella paha sairaus. En tiedä miten uskaltaisin tänne kirjoittaa...mutta haimasyövässä leikkaus ja hoidot ovat käsittääkseni lähinnä lisäaikaa tuovia? Toivottavasti joku voi kertoa toisenlaisen tarinan. En halua pahoittaa kenenkään mieltä, enkä riistää toivoa. Minä en ole lääkäri, mutta äidin kuoleman jälkeen olen keskustellut haimasyövästä useamman lääkärin kanssa. Kummallista, ettei äidin sairausaikana kenelläkään ollut aikaa siitä puhua!
VOIMIA TEILLE KAIKILLE, JOTKA SEURAATTE LÄHEISENNE SAIRAUTTA. VOIMIA MYÖS NIILLE TEIDÄN RAKKAILLE, JOTKA JOUTUVAT ELÄMÄÄN LÄPI HAIMASYÖPÄHELVETIN! On kamalaa nähdä oman rakkaan kärsivän! Toivon teille paljon elinpäiviä omaistenne kanssa, ja parasta mahdollista hoitoa ja vointia. Jos/kun tilanne menee siihen, että jäljellä on vain saattohoito, vaatikaa läheisillenne PARAS MAHDOLLINEN KIVUNLIEVITYS JA PAHOINVOINTI LÄÄKITYS!
Ja muistetaan, että onneksi lääketiede kehittyy koko ajan...Positiivinen mieli on myös tärkeä! Yrittäkää jaksaa!!! Voimia!
surusyksy | 27.9.2006 klo 21:51:33