Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Mistä lisää voimia jaksamiseen..?
Hei Sanaton!Kiitos että yritin omalla tavallasi auttaa minua. Olen pahoillani ettei sinulle ja vaimollesi ole suotu pitempää aikaa yhdessä, mutta on hienoa kuulla että teillä on ollut hyvä elämä yhdessä. Meillä ei mieheni kanssa ole lapsia. Tavallaan koen, että se helpottaa meidän tilannettamme, sillä en tiedän mistä tällaisessa tilanteessa löytyi voimia huolehtia lastenkin hyvinvoinnista, mutta toisaalta yksin jäämisen pelko on sitäkin suurempi, joskin se kuulostaa aika itsekeskeiseltä... On hienoa että koet saavasi voimia uskostasi. Minä en taas enää jaksa uskoa sellaiseen, joka koettelee ihmistä tällaisilla sairauksilla. Ahdistuneisuuden ja voimattomuuden lisäksi tunnen vain suurta vihaa. Toisaalta, ehkä se kuitenkin todistaa, etten ole luovuttanut vielä. Ehkä joskus opin käsittelemään näitä kipeitä ja ikäviä asioita, sillä tiedän kyllä ettei vihalla saavuteta mitään. Kirjoituksesta huokuu lempeyden tunne. Viha taitaa olla on yksi niistä asioista, jotka syövät voimiani.. Suville tuossa vastasinkin jo, että olen ehkä ollut liian ankara ja liian vaativa itseäni kohtaan. Ehkä minun pitäsi osoittaa samaa lempeyttä ja huolta itseäni kohtaan, kuin miestäni kohtaan. Se voisi auttaa meitä molempia. Lukiessani kirjoituksia ja vastauksia on käynyt minulle selväksi että surullisia tarinoita on liiankin paljon. Samalla olen kuitenkin huomannut, että tärkeintä ei ole mahdottoman tavoittelu, vaan kultaisten hetkien löytäminen arjen parista. Sinulle ja vaimollesi voimia ja rauhallista Joulun odotusta.
Minni
- Re: Mistä lisää voimia jaksamiseen..?Minni67