Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miten puhua kuolemasta?

Kuolema. Kauhea sana,, varsinkin kun se koskee itseä tai läheistä. Siltä minusta ainakin tuntui kun noin puolitoistavuotta sitten lääkäri kertoi, että tämä tauti (haimasyöpä) tulee koitumaan kohtalokseni,, tätä taistelua en siis tule voittamaan.

Alkukauhistuksen jälkeen olisin halunnut keskustella asiasta läheisten kanssa,, vaan sepä ei olekkaan niin helppoa. "Sitten kun minua ei enää ole"-keskustelut ovat hiljaisesti kiellettyjä,, ihan selvästi ja se vaivaa minua.

Oman kokemukseni kautta olen todennut, että selvästi ihmiset ajattelevat, että jos asiasta puhuu, se jotenkin tulee liian lähelle tai "toteutuu" kuten täällä jo todettiinkin,, Hoitotahdon tekoa olen vielä viivytellyt, aion sen kyllä piakkoin hoitaa. Taisi tulla aika sekava kirjoitus, mutta olen sitä mieltä, että tästä pitäisi keskustella enemmän.
Tiinahan | 20.7.2008 klo 20:09:09