Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: iloa ja surua=elämää
Hei Lenni :) Hienosti sanottu, "metsäkylpy" :)Mäntymetsäkylpyjä me tytön kanssa saadaa aina kun ollaa "mökillä", nytkin olemme metsän keskellä lähellä merta.Olemme viettänäät täällä yli kolme vuotta. Kerrostalo kotona emme tahdo millään viihtyä. Olen jostain lukenut, että nimenomaan mäntymetsä olisi terveydelle todella hyvä elinympäristö.
Tyttöni on ollut kerran mammografiassa, juuri paria päivää ennen kuin minä olin kuulemassa koepalan tuloksia. Siitä asti hän on saanut elää todellisuutta minun sairastumiseni kanssa. Sanaa syöpä, ei meillä käytetä, koska siitä hänellä on ehdottomasti käsitys, että kaikki ihmiset jotka syöpää sairastavat kuolevat nopeasti.
Emme ole mistään apuja saaneet, ei kyllä ole keneltäkään sitä pyydetty. Poliklinikalla sairaanhoitaja ja lääkäri tietää, että minulla on tämä tytär. Ei hekään ole mitenkään kyselleet miten olemme asian yli päässeet. Hyvin me opllaan aina osattu rauhallisesti käsitellä asioita, positiivisesti kun jutellaan, niin ei hänelle tule liian paha olo. Kyllä hän on itkeskellyt, mutta kun olin lopputarkastuksessa, sanoin, että nyt on kaikki kunnossa. Ei mennyt kauaa, kun jo jouduin uudelleen ultraan. En kertonut uudesta koepalan otosta. Vasta 12.6 kun itsekin kuulen tuloksen, kerron hänelle, jos tilanne vaatii uudelleen jotain hoitoja. En turhaan häntä rasita. Ei hän kuitenkaan osaa niitä käsitellä surutta.
Minulla on hyvä mieli, kun on tämä foorumi. Olen aktiivisesti lukenut ja joskus tuntuu, että olen liian aktiivisesti kirjoitellut, mutta olen yrittänyt ajatella, että vapaaehtoistahan näitä tekstejä on lukea. Minä saan niin valtavasti voimaa teistä ihanista naisista ja teidän omat kokemuksenne on sitä parasta vertaistukea, vaikkakin ovat useasti kovin surullisia, mutta sellaistahan syöpäpotilaan elämä on, joskus on hyviä hetkiä ja taas vähemmän hyviä.
Kesäkuu alkoi, siitä nautitaan, Onnea perheille, jossa on valmistuneita nuoria tai aikuisia. Se on juhlan aikaa nyt. Iloitaan.
Hyvää viikonloppua Lennille, ja kaikille!
- iloa ja surua=elämääLenni
- Re: iloa ja surua=elämääkititupu
- Re: iloa ja surua=elämäämartta50v.
- Re: iloa ja surua=elämäämarkrani
- Re: iloa ja surua=elämäämarkrani