Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: iloa ja surua=elämää
Hei MarkeTuo lauseesi "Minulla ei ole enää syöpää jne." on tärkeä lause sanoa itselle ja uskoa siihen, kun hoidot ovat loppuneet.
Minä jäin vuosiksi toistamaan "Minulla oli rintasyöpä ja toivoni mukaan se on nyt poissa" eli jäin pelkäämään, että syöpä uusii.
Pelko johti siihen, että en uskaltanut elää täysillä - uskallanko vieläkään?
Odotin myös hoitavilta lääkäriltäni jostakin syystä jämptiä lausuntoa "Nyt olet terve" uskaltaakseni jälleen elää ja suunnitella elämää eteenpäin.
Tajuamatta, että he ovat lääkäreitä, ihmisiä, eivät ennustajia, eivät tietäjä. Enhän minä itsekään menisi lupaamaan kenellekään sellaista asiaa, että nyt sinun syöpäsi ei satavarmasti uusi enää kuuna päivänä!
On pakko vain luottaa, että elämä jatkuu tämänkin koettelemuksen jälkeen ja minussa ovat muistona sairaana olojaksostani merkkejä niin kehossa, mielessäni kuin sielussanikin.
"Pikkuhiljaa tässä eteenpäin mennään, tällä hetkellä vaikealla polulla, mutta nyt vähitellen kuitenkin tulevaan uskoen."
Mikä on vaikeinta nyt?
- iloa ja surua=elämääLenni
- Re: iloa ja surua=elämääkititupu
- Re: iloa ja surua=elämäämartta50v.
- Re: iloa ja surua=elämäämarkrani
- Re: iloa ja surua=elämääLenni
- Re: iloa ja surua=elämäämarkrani