Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Milloin punktioitavaksi rinnanpoiston jälkeen??
Hei Soulah,Kaksi viikkoa leikkauksesta on oikeasti aika lyhyt aika - ihmeellistä, että jo nyt näyttävät vaativan sulta aika paljon käden suhteen. Minulla ei varmasti mennyt niskan taakse parin viikon kuluttua leikkauksesta - tai ylös kunnolla! Minulle sanottiin, että se on ihan normaalia.
Itse olen käynyt kolmella eri NKL-fyssarilla ja kaikkien kanssa synkkasi ihan hyvin. Mutta me ollaan kaikki erilaisia ja kaikilla on erilaisia päiviä jne. Hoito ottaa välillä kipeää (vaikka fyssari olisikin kuinka varovainen), mutta sen kautta sen käden käyttö toisaalta paraneekin. Näin ainakin minulla.
Olen ymmärtänyt, että yksi heistä on vakituinen ja muut tulevat remmiin tarvittaessa - ovat "lainassa" muualta - olisiko Meilahdesta? Ehkä olet ollut tällä vakkarilla, ja hän on ollut aika tiukka mm. sen suhteen, että hoitojenkin aikana pitäisi tehdä sitä sun tätä liikuntaa (uintia, kuntosalia yms). Olen ajatellut asian niin, että ehkä hänen kuuluu tehdä ja sanoa niin ammattinsa puolesta ja tehnyt omat arvioni/päätökseni sen suhteen. Kuuntelen ja omaksun sen minkä parhaakseni näen. Oma kirurgini oli toisaalta vieläkin tiukempi noiden jumppausten suhteen!
Olen kyllä kuullut monelta sellaisiakin mielipiteitä, että tuon "vakkarin" luona halutaan ehdottomasti käydä, koska hänen "hoitonsa" on lempeintä ja parasta.
Kysele näitä toisia fyssareita. Olisi kenties kuitenkin hyvä pysyä tuolla NKL:lla, koska tiedän, että siellä on tiettyjä mahdollisuuksia ohjata "laajennettuihin" lymfahoitoihin jatkossa (mikäli ongelmia kuten ödeemaa jne.) - varsinkin jos olet helsinkiläinen?
Itke itkusi nyt ensin ja pohdiskele tilannetta. Anna ajan kulua, ole armollinen itsellesi. Olet toipilas ja kuntoutumassa vasta leikkauksesta. Ei kuitenkaan ehkä kannata polttaa siltoja lopullisesti - ja toisaalta ei tarvitse sietää mitä tahansakaan.
- Re: Milloin punktioitavaksi rinnanpoiston jälkeen??Kristitty Lilja