Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Milloin punktioitavaksi rinnanpoiston jälkeen??

Soulah,

Tämän taudin kanssa tulee välillä itkettyä syystä jos toisestakin. Se on rankkaa.

Itse tottelin orjallisesti annettuja jumppaohjeita noin kuukauden ajan. Pistin särkylääkettä poskeen ja tein liikkeet, välillä itkienkin. Tein juuri niin paljon ja venytin juuri niin pitkälle kun sielu kulloinkin sieti.

Kävin myös säännöllisesti fysioterapiassa. Särkylääkkeiden avulla kestin nekin ja aina niiden jälkeen oli kuitenkin aina edes vähän kevyempi ja parempi olo.

Nyt olen tyytyväinen, että jaksoin tehdä näin. Käsi on pari kuukautta leikkauksen jälkeen toiminut yhtä hyvin kuin ennen sitä. Ja nyt sytohoidoissakin - ainoastaan leikkaushaavaa kiristää hieman enemmän ja se on fysioterapeuttien mukaan ihan normaalia.

Itse menin kerran turhaan NKL-punktioon. Juuri sillä kerralla rintasyöpähoitaja totesi nuorelle mieskandille, että "tulossa on sitten vielä lisää näitä riipputissejä". En liiottele, vaan melko sanatarkasti juuri näin. Silloin kyllä pisti lähinnä vihaksi, eikä niinkään itkuksi. En silloin vaivautunut tekemään tai sanomaan mitään (koin sen silloin lähinnä omien voimieni tuhlaamiseksi - muita huonoja kokemuksia siltä osastolta oli jo kertynyt muitakin), mutta annoin myöhemmin kirjallisen huomautuksen asiasta.

Onneksi tuo kirurgisi sentään antoi sinulle hyvän kokemuksen, yritä ammentaa siitä voimia kaiken keskellä!
Kristitty Lilja | 13.11.2008 klo 12:01:57