Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leukkarit ja neutrofiilit

Hei Riitta

Hoitojen loputtua en sairastellut yhtään sen enempää kuin muulloinkaan, vain valkosolut olivat alhaalla ja jokaisen viruksen todellakin tunsi luuytimessään. Vilunväreitä tuli tiettyyn vuorokauden aikaan aamuyöstä tosi herkästi, ja usein varustauduin nukkumaanmenoon puolikkaalla Panadolia + pumpulisukilla ja villapaidalla. Sellainen vilukissa olin heti hoitojen jälkeen.

Nyt on mennyt kolme vuotta jo todella hyvin ilman pahempia jälkioireita. Jaksan käydä töissä ja ylläpitää kuntoani. Työkavereiden oli vaikeaa aluksi ymmärtää, että tarvitsin ensi alkuun pitempiä viikonloppuja toipumiseen, ja juuri tuo aerobisen kunnon kohentaminen oli aluksi kaiken a ja o. Myös työpisteeseen tehtiin pieniä ergonomisia viilauksia vaivojen välttämiseksi. Hyvin olen toimistotyössä jaksanut, ja teen ihan normaaleja työpäiviä.

Uusimispelkoon en osaa ottaa kantaa, sillä se ei oikeastaan ole väistynyt, vaikkakaan ei hallitse enää häiritsevässä määrin elämää. Kontrolleja on vain kerran vuodessa, ja jos siinä välissä voi hyvin, olen alkanut jo luottaa että terveys on OK. Miten sitten, kun tämä säännöllinen seuranta loppuu, en osaa sanoa - mutta olen valmis sijoittamaan siihen, että saan kerran vuodessa edes labrat, jotta tiedän, miten "kone" toimii. Aktiivisesti kun elää, niin silloin myös usko elämän kantamiseen säilyy yllä, ja toivo kantaa niiden pahempienkin päivien ja koettelemusten ylitse.

Kuka sen sanoikaan, mutta ihminen usein katuu vain sitä, minkä hän jätti tekemättä.

Terveisin

Karhutar | 22.9.2011 klo 15:32:15