Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !
Hei Pallu!Minulta leikattiin maaliskuussa 2011 varsinainen möllykkä: 50 mm / Gradus III /ER+++/PR++, Her2 neg ja korkean KI-67 duktaalinen rintasyöpä, joka oli metastoinut kainalon imusolmukkeisiin.
Leikkaus onnistui hyvin, ja kainalokin luonnollisesti tyhjennettiin, tisusta jäi muistoksi arpi rintaan
Aika lailla samanlaisen paholaisen kanssa painimme siis.
Olet siis sytotaipaleesi alussa. Itse sain normihoidon eli 3x taksotere + 3 x CEF.
Odotin kauhulla kaikkia sivuoireita, mutta yllättävästi selvisinkin aika "helpolla" Kertaakaan en oksentanut, vaikka pari kolme päivää tiputuksen olikin aina sellaisia villasukkapäiviä.
Kutrit lähtivät, mutta en antanut sen haitata tyyliä, ulkoilin ja lepäilin, ja toivotin breikin työelämästä tervetulleeksi.
Sädehoito onkin sitten jo helppoa (ja siihen ohjeeksi: rasvaa, rasvaa, rasvaa!)
Nyt olen ollut takaisin työelämäss jo puoli vuotta, ja eka puhdas vuositarkastuskin takana.
Elämä on palannut suurelta osin vanhoihin uomiin, mikä oli hyvää ennen syöpää, on sitä edelleenkin, mikä kävi hermoon, käypi hermoon tänäänkin ;)
Fyysinen kunto on pikku hiljaa palautumassa, ja otinkin sen nyt kesäprojektiksi. Painoa tuo lisää Tamofen, tai ainakin annan itseni uskoa niin.... Leikatun puolen käsi on vähän voimaton, mutta taidan vain varjella kipeää tassua. Ei se käyttämättä vahvistu.
Vielä on siis neljä vuotta edessä tarkistuksia ja hormonihoitoa.
Koitan suhtautua tulevaan positiivisesti, onkologi sanoi etta minulla on "syytä olla toiveikas" Sitä pidän ohjenuoranani.
Pidä sinäkin, siskoseni. Meitä suomalaisnaisia hoidetaan hyvin
Aurinkoista kesää ja voimia sinulle toivottaen
MerryMaiden
- Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !MarryMaiden
- Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !-Päivä kerrallaan-
- Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !Sini-likka
- Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !Katjusmaaret