Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ärhäkkään rintasyövän omaavat, hoi !

Hei, minulla ei ole rintasyöpä, mutta ajattelin kirjoittaa kuitenkin muutaman rivin kun ajatuksesi tuntuvat NIIN tutuilta. Minä sairastuin jouluna 2010 erittäin ärhäkkään ja harvinaiseen kohdunkaulan karsinoomaan. Silloin ei minulle juuri toivoa annettu, koska oli vielä ehtinyt levitä lantion alueelle (gradus 3b).Silloin olin todella ahdistunut ja kirjoittelin tänne sivustolle ja huutelin kohtalo tovereita ja eipä niitä paljoa löytynyt, mutta muita "syöpäläisiä" löytyi ja sain tukea ja kannustusta jatkaan melkein mahdottomalta tuntuvaa taistelua. Tätä sivustoa kun penkoo esim. arkistoa niin löysin tarinoita missä melkein ihme oli tapahtunut, ne auttoivat jaksamaan ja ajatteleen että ehkäpä minäkin selviän, se ihme tapahtuisi. No nyt olen ollut taukoamatta hoidoissa ja helmikuun lopulla sain tiedon että syöpä on ainakin toistaiseksi poissa. Korkean riskin taudissa joudun olemaan tabletti sytoilla ja avastin ( biologinen lääke) tiputuksella marraskuuhun asti ja jos sitten ei merkkejä taudista näy voi sytot lopettaa ja vielä jatketaan vuosi avastinilla eli jos kaikki menee suunnitellusti minulle tulee 3 vuoden hoitoputki!!! On aika vaikea pitää pää kasassa ettei ala suremaan ja pelkäämään mitä tulevaisuus tuo, paranenko vai en. Joka tapauksessa ihme on jo kohdallani tapahtunut, olen tällähetkellä tautivapaa ja saanut jo nyt runsaasti jatkoaikaa, koska alussa minulle lupailtiin vain 8 viikkoa. Ja nyt lääkärini sanoo että TÄYDET MAHDOLLISUUDET vaikka mihin!!!

Kirjoituksellani haluan sanoa että on aika turha vertailla muihin, jokaisen syöpä todellakin on yksilöllinen. Minulle on Tampereella sanottu että joskus vaikea tapaus saadaan kuriin ja taas ns.helppo tapaus levii käsiin. Etukäteen ei voida kukaan meistä tietää mihin porukkaan kuulutaan. Rintasyövän hoito on suomessa huippuluokkaa ja siitä on paljon tutkimustuloksia, mitä taas minun tapauksestani ei ole.Lääkkeitä on käytössä toista sataa eli keinoja löytyy. Tuosta gradus aste ketjusta voit lukea että täälläkin kirjoittavista on erilaisista lähtötilanteesta lähteneitä selvinneet.

Usko vaan että sinä olet yksi heistä. Nyt vain liikut, syöt hyvin ja luotat lääkäreihin.Kirjoitellaan tänne jatkossakin...Kuulumisiin siis...
riitta47 | 15.5.2012 klo 15:21:06