Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Odottelua

Minun rintasyöpä tapauksestani on jo muutaman vuotta aikaa. Aluksi tehtiin säästävä leikkaus, joka meni tosi hyvin ja toivuin nopeasti - sairaalassakin olin vain yön yli. Mutta sitten patologin vastauksen tultua (n 2-3 vk kuluttua) ilmeni, että kasvain on poistettu liian pienellä marginaalilla ja kainalosta on löydetty metastaasi (vaikka vartija oli puhdas). Toivottavasti Sinulla käy parempi tuuri. (Tarkoitus ei ole pelotella Sinua, harvalla kai käy niinkuin minulla). Järkytys oli suuri - en muista ajasta juurikaan mitään. Toinen leikkaus oli edessä ja kainalon tyhjennys. Sekin meni hyvin. Ja näin jälkikäteen ajatellen on hyvä, että koko rinta poistettiin. Nyt olen saanut jo uudenkin rinnan. Mutta kyllähän tuo tulosten odottelu on kurjaa.
Minun oli pakko kertoa työyhteisössä, että minulla on syöpä, koska olen syöpäosastolla töissä. Ja toisaalta, kun sain tiedon syövästäni, olin niin järkyttynyt, että soitin kaikille ja ilmoitin heti, että minulla on rintasyöpä. Työyhteisö osasi suhtautua hienosti, koska ammattilaisihan he ovat. Lääkärintodistus ei todellakaan ole mikään julkinen asiakirja ja sinulla on yksityisyyden suoja. Sinun tapauksessa pitäisi ehkä toimittaa todistus niin 'ylös' kuin mahdollista, jotta tieto ei vuotaisi.
Tsemppiä.
Britney | 30.4.2007 klo 16:36:21