Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Odottelua
Hei Pirre,Minulla oli noin 4 viikoa sitten vastaava leikkaus, kuin sinulla. Vasemmasta rinnasta osapoisto (kasvain oli 9mm) ja vartiat kainalosta, yhteesä 6 imusolmuketta.
Minullakin todettiin leikkauksen jälkeen vartiat puhtaiksi ja muut imusolmukkeet poistettiin. Jännitin sinun laillasi tuloksia ja valitettavasti jouduin uuteen leikkaukseen viikko sitten. Rinta oli ok, eli kasvain oli saatu pois riittävällä terveen kudoksen marginaalilla, mutta kainalon yhdestä vartiasta löytyi mikrometastaasi, vain 0,7mm, mutta aiheutti sitten sen, että viikko sitten leikattiin kainalosta kaikki imusolmukkeet pois. Läheskään kaikki eivät joudu uuteen leikkaukseen, joten yritä olla ennakkoon pelkäämättä, vaikka minulle näin oli käynytkin. Minulla on ensiviikolla jälkitarkastus, jossa sitten selviää, onko kainalossa ollut lisää metastaaseja vai ei. Ja sitten odottelen kutsua syöpäklinikalle ja varsinaisen syöpälääkärin vastaanotolle. Siellä kai tehdään sitten vielä tarkempia levinneisyys kartoituksia, kun kainalosta se mikrometastaasi löytyi. Sen jälkeen vasta tulossa hoitosuunnitelma. Joten tulevaisuus täysin auki.
Pelko ja kauhu kytee minunkin sisälläni, en millään kykene olemaan sinut sen kanssa, että minulla on syöpä. Enkä tiedä kykeneekö sitä koskaan, on vain pakko opetella elämään sen kanssa, vaikka sitä ei koskaan pysyisi hyväksymäänkään.
Noihin sun kysymyksiin löytyy monipuolisia vastauksia, jos jaksat lueskella noita vanhoja ketjuja, jossain oli keskusteluakin töihin menosta ja töiden tekemisestä hoitojen aikana. Ja muutenkin fiilareita sairauden kanssa elämisestä.
Jos työpaikallasi lääkärintodistusten sisältö vuotaa muualle työyhteisöön, niin mielestäni se on laitonta. Esimiehiä ja palkkahallintoa sitoo vaitiolovelvollisuus lääkärintodistusten sisällöstä siinä missä palkkatiedoistakin.
Itse olen kertonut avoimesti omasta sairaudestani työpaikalla, on jotenkin helpompi olla, kun sairaslomaa nytkin kertyy 6 viikkoa yhteensä, kun oli 2 leikkausta. Toisaaltaan halusin, että ne tietää, en nimittäin mitenkään päin pysty esittämään "reipasta", vaan olin tosi väsynyt ja itkuinen ennenkuin jäin sairaslomalle. Näissä kertooko vai ei kertoo asioissa pitää kuunnella omaa fiilistä. Toiset kertoo ja toiset ei msisään tapauksessa halua, että muut tieää.
Voimia Pirrelle
Toivoo MeriTuuli
- OdotteluaPirre
- Re: OdotteluaMeriTuuli
- Re: Odotteluakevätmieli
- Re: OdotteluaPirre
- Re: OdotteluaMeriTuuli
- Re: OdotteluaTigerlily
- Re: Odotteluasanteri
- Re: OdotteluaBritney