Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vinkkejä jaksamiseen?
Tervehdys!Hyviä vinkkejä on jo näköjään kerääntynyt edellisissä vastauksissa. Olen itse joutunut tsemppaamaan itseäni aikaisemminkin vaikeissa elämäntilanteissa, vaikka en sairas olekaan ollut, joten se ei ole mitenkään uutta...
En ole hypersosiaalinen, mutta olen nyt aktivoitunut varsinkin Facebookin kautta pitämään enemmän yhteyksiä tärkeisiin ihmisiin (turhat tuttavat saavat jäädä) ja he minuun. Minulla on pari vertaistuki-siskoa - hekin ihan itse löydettyjä - heistä toisella on vielä ollut aivan samanlainen syöpä ja hoidot kuin minullakin ja, mikä parasta, hän on parantunut täysin!
Kirjoittaminen on minulle mieluista ja silloin kun en muuhun kykene, niin leffat (ja kirjastosta lainatut vanhat tv-sarjat)ja musiikki lohduttavat.
Olen elänyt ihan tuntemusten mukaan; syönyt sitä, mitä kroppa vaatii, rentoutunut haaleassa saunassa, venytellyt kevyesti hyvinä päivinä ja joka armas päivä koira-terapeuttini kävelyttää minua kolme kertaa. Kilometrejä tulee siis yhteensä 5-8 per päivä.
Olen lainannut kirjastosta kielikursseja ja verestänyt unohtunutta saksan kieltä (tuleva miniäni on itävaltalainen).
Poikani soittaa usein ja sitten minulla on pienet "tupla-toimintaterapeutit" eli tyttäreni kaksospojat, jotka soittavat äitinsä avustuksella päivittäin ja pyrkivät käymäänkin muutaman viikon välein.
Olen vasta pari vuotta asunut nykyisellä paikkakunnalla eikä täällä ole vielä suuremmin sosiaalista verkostoa, mutta toisaalta saa olla myös rauhassa...
Pieniä projekteja olen listannut itselleni tehtäväksi; villasukat aion opetella kutomaan ja valokuvia olis skannattavana koneelle ja laatikoitten siivoamista yms on aina ja kirpparillekin vois jotain viedä...
Minulla on isona harmina taloudellinen pärjääminen - yksin asuvana, itse itseni juuri ja juuri työllistäneenä ammatinharjoittajana ei ole kuin pieni kela-päiväraha + asumistuki ja on ahdistavaa laskea ja venyttää joka senttiä!
Mutta, kuten muutkin ovat sanoneet, oma suhtautuminen on tärkein. Koska ihminen voi aina valita. Jollei hän voi valita mitään muuta, niin voi aina valita miten asiaan suhtautuu. Lasi voi siis olla puoliksi tyhjä tai puoliksi täysi - kuten haluat!
Tärkeää on myös antaa surun ja ketutuksen tunteiden tulla, kun ne ovat tullakseen eikä väkisin työntää niitä sivuun. Jos ei koe surua, niin ei kai iloakaan voi tuntea?!
Lopuksi se tärkein : Huumori naisen tiellä pitää - mitä mustempi, sen parempaa !
HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ ja koetetaan voida hyvin :)
- Re: Vinkkejä jaksamiseen?Kukkurukuu
- Re: Kiitos: Vinkkejä jaksamiseen?Cuskan Alec
- Re: Vinkkejä jaksamiseen?hoit-su
- Re: Vinkkejä jaksamiseen?palsternakka
- Re: Kiitos: Vinkkejä jaksamiseen?vitamiinit
- Re: Vinkkejä jaksamiseen?Cuskan Alec
- Re: Vinkkejä jaksamiseen?TummaSuklaa
- Re: Kiitos: Vinkkejä jaksamiseen?marijamari
- Re: Kiitos: Vinkkejä jaksamiseen?vitamiinit
- Re: Kiitos: Vinkkejä jaksamiseen?marijamari