Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä odotettavissa?

Hei Marru

Minulla oli osapoisto ja kainalon tyhjennys viime vuonna toukokuun lopulla. Kaksi yötä olin sairaalassa. Haavan paraneminen vei aikansa ja se oli alussa kyllä aika kipeä ja haittasi nukkumista ja muuta olemista. Nestettä kertyi rintaan ja kävin sitä useaan kertaa punktoimassa terveyskeskuksessa. Se ei sattunut yhtään, koska rinnan siinä kohdassa ei ollut tuntoa lainkaan. Haava kun parani niin aloin ahkerasti jumpata, se on todella tärkeää. Nopeasti käden liikeradat kuntoutui ennalleen. Sytostaattihoidot alkoi heinäkuun lopulla. Ensimmäinen 9 viikkoa oli joka viikko kerran ja sitten seuraava 9 viikkoa oli kolme kolmen viikon välein. Aika tuntui ennalta ajatellen loputtoman pitkältä, mutta nopeasti se aika kuitenkin meni. Sytot oli mulle todella helpot. Ei pahoinvointia, ei kipuja, ei särkyjä, ei sydämen tykytyksiä. Vähän oli makumuutoksia ja pari kertaa vähän kuvottava olo, muutaman kerran taisi olla vilun väristyksiä. Hiukset tietenkin lähti. Unettomuus haittasi kovasti, mutta siihenkin voi saada lääkettä. Fyysisesti olin koko ajan niin hyvässä kunnossa, että kävin lähes päivittäin sauvakävelylenkillä, jos joku päivä en käynyt se oli silkkaa laiskuutta. Jaksoin hoitaa huushollin, pestä ikkunat, käydä marjassa yms. Sytojen jälkeen oli vajaa kuukausi, sitten alkoi sädetys. Sädettä annettiin 25 kertaa peräkkäisinä arkipäivinä. Sädetyksessä rankkaa oli ajaminen 200 km/päivä. Sädetyksen jälkeen iho meni rikki soliskuopasta, rinnan alta ja kainalosta. Kainalo oli aika kenkku. Siihen auttoi rasvatalkki ja suihkuttelu. Nyt viimeisestä sädetyksestä on kaksi viikkoa ja kainalossa on enää kuiva rupi.

Reipasta mieltä sinulle, kyllä se siitä hoituu. Saat varmasti parhaat mahdolliset hoidot ja paranet.

T: Syysunelma
Syysunelma | 25.1.2007 klo 16:47:04