Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä odotettavissa?

Mulla (olen muuten 35v) lokakuussa koko rinnan poisto ja kainaloista poistettiin vain vartijaimusolmukkeet. Leikkaus meni hyvin, kotiuduin jo seuraavana päivänä haavadreenin kanssa. Haava oli siisti, turvotusta tuli jonkun verran. Ei tarvinnut kuitenkaan punktoida. Jumpata kannattaa ahkerasti heti leikkauksen jälkeen, särkylääkettä vaan otat tarpeen mukaan.
Leikkauksesta muutaman viikon kuluttua kuulet lopulliset vastaukset ja pääset jatkohoitojen suunnitteluun syöpälääkärille. Mulle ensimmäinen helpottava etappi oli leikkaus ja sitten seuraava etappi hoitojen suunnittelu. Ota joku tueksi lääkärin vastaanotolle ja kirjoita kysymykset paperille, tilanne on kuitenkin aika jännittävä.
Nyt olen sytostaattihoitojen puolessa välissä. Kaikki on mennyt yllättävän hyvin, väsymystä ja uupumusta on. Mutta pahoinvointia ei ole ollut. Lueskele meidän kokemuksiamme tarkemmin tällä palstalla. Se auttaa huomattavasti, vertaistuki on tosi tärkeää. Ja jos teidän paikkakunnalla on rintasyöpäpotilaiden keskusteluryhmiä, niin mene ihmeessa. Se on auttanut minua tosi paljon. Ja kirjoittele tänne kuulumisiasi, sekin on yksi keino selviytyä. Ainakin huomaa, että ei ole yksin. Meitä on niin monta kamppailemassa saman asian kanssa.
Voimia sinulle! Olo helpottaa, kun hoidot pääsevät käyntiin.. :))
Halauksin, mimi
mimi | 25.1.2007 klo 22:30:25