Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä

hei hempukka!
Kyllä se plastiikkakirurgi tosissaan on kuin havittelee mun luomutissin nännistä palaa uusiotissiin, syynä onkin ehkä mun kohtalaisen iso nänni. (helppo oli imettää lapsukaiset kun se oli kuin pieni tutti...) ja ekaks olisivat halunneet ottaa poistetun tissin nännin käyttöönsä eli LD leikkauksen aikana olisivat irrottaneet nännini poistetusta rintakudoksesta ja siirtäneet sen ussiotissiin. Kuolion riski oli kuitenkin liian suuri joten eivät uskaltaneet lähteä sitä tekemään koska leikkaushaavat kielekkeen ja nännin väliin ois jäänyt alle 2.5 cm. Kyllähän ne kaikkea osaa tehdä mutta tosiaan mietityttää se tunto että jääkö sitä luomotissin nänniin ollenkaan ku ruvetaan napsimaan palaa siitä. Minulla on myös sellainen pieni poimu rinnan alla ja se on joskus myös arka, tosin minulla kontrolli onkin taas elokuussa jolloin voin ottaa asian puheeksi, tottakai kyselen eri nännin tekovaihtoehtoja myöskin. Olen muutenkin ollut harvinaisuus ainakin OYSissa ja syöpäpolilla että tällainen leikkaus tehtiin heti, mutta kirurgit ovat sitä mieltä että korjausleikkauksia voisi tehdä enemmänkin rinnanpoiston yhteydessä, jos vaan on mahdollista.
Siitä vertaistuki ryhmästä, en ole vielä onnistunut käymään kertaakaan Oulussa järjestettävissä tilaisuuksissa mutta enköhän yritä ainakin huhtikuun 18. Olen käynyt OYSin sädepoli jumpalla sytojen aikan koska hoitaja suositteli kun tällainen iso leikkaus takana. siellä jumpalla suurin osa on ollut n 50-60 vuotiaita enkä oikein ole päässyt lähempään kontaktiin kenenkään sairastuneen kanssa. Onneksi on tämä virtuaalinetti tuki olemassa että ainakin voi kysellä muiden kokemuksia ja näkemyksiä asioista sekä lukea muiden kohtaloista. Tsemppiä meille kaikille syöpäläisen voittamiseen!
piastar | 8.3.2007 klo 20:53:34