Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rintasyöpä
Onhan meitä nelikymppisiä rintasyöpäpotilaita muitakin kuin minä, tai siis ainakin sellaisia jotka ovat tässä iässä sairastuneet.Tukiryhmissä kun tuntuu että kaikki ovat kuusissakymmenissä tai vanhempiakin, tulee niin orpo olo. Itsekin mielsin rintasyövän aiemmin vaihdevuosi-ikäisten naisten sairaudeksi, eli en siis tiennyt läheskään tarpeeksi. Ikinä en ollut kuullutkaan, että esim. joku kolmekymppinen olisi sairastunut. Omassa tuttavapiirissäni ei ole muita rintasyöpäpotilaita kuin minä, äitini tuttavissa on sitten jo enemmänkin. Tai voihan niitä olla, mutta ei niin läheisiä ystäviä, että minä olisin saanut tietää heidän sairastumisestaan.
Olen tuntenut itseni jotenkin "liian nuoreksi" sairastamaan tälläistä sairautta, mutta silmäni ovat auenneet kun olen näitä palstoja lueskellut. Moni joutuu taistelemaan syöpänsä kanssa, vaikka voimia tarvittaisiin pienen vauvan hoitoon. On nämä aika arpajaiset!
Eilen katselin parin naisen leikkausarpia rinnanpoiston jäljiltä. Omasta mielestäni poistettu rinta, tai siis sen paikka ei näytä yhtään rumalta. Se on hyvä tietää etukäteen, jos tuo nyt säästävästi leikattu rintani (tai toinen) joudutaan myöhemmin poistamaan. Toki nämä asiat ovat aina subjektiivisia, mutta itse olen ainakin huomannut että kaikki tähän sairauteeni liittyvät asiat ovat etukäteen tuntuneet pahemmilta, kuin mitä ne todellisuudessa ovat olleet. Toivottavasti näin käy myös pian alkavien liitännäishoitojen kanssa!
Hyvää naistenpäivää teille kaikille kanssasisarille, pidetään lippua korkealla ja rinta kaarella kohti tulevaa, oli se sitten leikeltyä, silikoonia tai luojan luomaa! :)
- rintasyöpätonava
- Re: rintasyöpäKaijuli
- Re: rintasyöpäHempukka
- Re: rintasyöpäpiastar
- Re: rintasyöpäkevätmieli
- Re: rintasyöpäpiastar
- Re: rintasyöpäSyysunelma