Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rintasyöpä
Heippa,2001 minulta otetiin neulanäyte lisääntyneiden kalkkien vuoksi ja todettiin että oikeassa rinnassa on syövän esiaste.Kalkkialue poistettiin leikkauksessa ja ympäriltä myös kudosta. Lääkäri kertoi jo etukäteen, että tutkivat ympäriltä otetun kudoksen jo leikkauksen aikana ja jos myös siinä on syövän esiastetta koko rinta poistetaan. En kuitenkaan suostunut tähän rinnanpoistoon vaan kysyin eikö olisi mahdollista tehdä säästävää leikkausta ja siinä vaiheessa minulle ehdotettinkin sitten TRAM-leikkausta (olin silloin 44v). Niin minulle sitten tehtiin "uusi rinta" vatsaalueen kudoksesta. Olihan se iso leikkaus, mutta toivuin siitä hyvin ja olen ollut tosi tyytyväinen : ) Leikkauksen jälkeen kävin edelleen säännöllisesti tarkistuksissa ja olin jo 2005tuntenut leikatun TRAM-rintani alareunassa tosi pienen "pallukan", joka tarkistettiin mammografiassa sekä ultrassa ja vastaus oli että ei ole syöpään viittaavaa, se on todennäköisesti leikattuun rintaan muodostunutta arpi tai rasvakudosta. 2006 marraskuussa kävin taas kuvauksissa ja edelleenkin mainitsin siitä pallukasta ja siinä vaiheessa vielä lääkäri oli sitä mieltä ettei ole kyse syöpäkasvaimesta, mutta sanoi että jos se häiritsee niin voihan sen toki poistaa. No, häiritsihän se kun jäi vielä ikävästi rintsikan reunan alle ja tietty muutenkin. Pallukka( 4mm) poitettiin puudutuksessa ja Patologi tutki sen ja siitä löytyi G1 karsinooma, joka on erittäin hidaskasvuinen tämä oli se positiivinen asia. Mutta kun syöpä oli tullut tähän leikattuun rintaan uudellen, tehtii luuston kuvaus sekä koko vartalon viivalekuvaus jotaka molemmat oli puhtaita. Nyt saan kuitenkin varmuudeksi sytostaatti hoidot 3xTaxo ja 3xCEF sekä sädehoidon ja 5v lääkityksen. Tässä kerron tarinani, jos siitä olisi myös muille apua, eli kannattaa olla itse aktiivinen!! Mitä nopeammin ylimääräiset patit tutkitaan sen parempi, minullakin se patti "muhi" rinassa yli vuoden. Olen saanut sen jälkeen hyvää hoitoa ja asiat on edenneet nopeasti.
Suosittelen TRAM-leikkausta jos se vain on mahdollinen ja paras lopputulos saadaan kun se tehdää rinnan poiston yhteydessä.
Voimia ja jaksamista Teille kanssasisaret ja pitäkää hyvää huolta itsestänne.
Täällä aina ystävä jos tarviit vaihtaa ajatuksia...
- rintasyöpätonava
- Re: rintasyöpäKaijuli
- Re: rintasyöpäHempukka
- Re: rintasyöpäpiastar
- Re: rintasyöpäkevätmieli
- Re: rintasyöpäpiastar
- Re: rintasyöpäSyysunelma