Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Dysplasiat??
Heippa!Minä sain tietää tämän viikon tiistaina että papa kokeessa oli löytynyt solumuutos ja papa luokka oli 3. Terveydenhoitaja joka asiasta minulle kertoi ei osannut sanoa muuta kuin että sinulle on tehty lähete naistentautien polille jatkotutkimuksiin. Tutkimuksista kerrottiin sen verran että minulle tehdään emättimen tähystys ja otetaan koepaloja, soita sairaalalle jos haluat lisätietoja. Minut valtasi tietysti paniikki ja soitin hädissäni polille että mikä minua vaivaa ja sieltä hoitsu kertoi sitten tarkemmin tulevista tutkimuksista ja hoidoista jotka kuulemma ovat laserhoito tai leikkaus!!!!! Mistään Loop-hoidosta ei edes puhuttu enkä minä silloin älynnyt kysyä kun en asiasta tiennyt. Netistä etsimällä löysin lisätietoa noista solumuutoksista ja seuraava päivänä soitin uudestaan terveydenhoitajalle ja tällä kertaa puheluuni vastasi fiksumpi hoitaja joka jopa tiesi mistä puhuu, eikä vain töksäyttänyt että sinulla on kouhunkaulan syövän esiasteen solumuutoksia. Hän jaksoi kuunnella ja vastailla kaikkiin mieltäni askaruttaviin kysymyksiini ja kertoi että papa tuloksissani on maininta epiteelisoluapytia muutoksia solukossa ja että mitään viittauksia HPV-infektioon ei ole. Papa luokka on kolme ja sen takia on tehty lähete kolposkopiaan ja solunäytteiden ottoon. Etsin taas netistä tietoa ja ihmettelin kun olen alle 30 v ja kolmosluokan papassa suosituksena näyttäisi olevan alle 30v uusinta papa puolen vuoden kuluttua. Minut on kuitenkin laitettu samantien kolposkopiaan. Lisäksi ihmettelin sitä kun se hoitaja sieltä sairaalalta oli sitä mieltä että tarvitsen laser- tai leikkaushoitoa ja hän piti miltei mahdottomana mahdollisuutena että selviäisin pelkällä tutkimuksella eikä hoitoja tarvitaisi. Tämä kuitenkin on ristiriidassa kaikkeen tietoon mitä löysin kolmosluokan papasta netistä kun ymmärsin että kolmosluokasta voi selvitä pelkällä tutkimuksella ja seurannalla. Paniikkia on ilmassa ja tutkimukset pelottaa/jännittää aivan mielettömästi. Kauan te muut samassa tilanteessa olevat olette joutuneet odottamaan pääsyä tutkimuksiin?
Kiitos kaikille aikaisemmin kokemuksistaan kirjoittaneille ne ovat rauhoittaneet mieltä kummasti ja niitää lukiessa tulee sellainen olo että kyllä tästä selvitään, voisi olla jotain paljon pahempaakin.
- Dysplasiat??Miisu35
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??lobelia
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??vattu