Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Dysplasiat??
Minulla kaikki eteni todella nopeasti, kun olin saanut lähetteen naistentautien klinikalle koepalojen ottoon. Sen jälkeen piti odottaa, koska jäädytyshoito tehtiin kuukautiskierron ensimmäisellä viikolla.Minulla poistettiin muutokset jäädyttämällä, koska lääkäri katsoi sen riittävän. Muuten oltaisiin tehty loopilla tai laserilla.
Ensimmäisen jäädytyksen jälkeen olin aika kipeä muutaman päivän. Itse toimenpide ei pahemmin tuntunut, mutta 6. viikon jälkivuodot eivät olleet kovin mukavat.
Toinen jäädytyshoito tehtiin 3kk:n päästä ja siitä ei enää tullut jälkivuotoja. Seuraava on 6kk:n päästä, joka on nyt syksyllä.
Minulla nämä muutokset olivat pahanlaatuisia ja laajalle levinneitä, kuten jo aiemmin kerroin. Mutta silti tämä toinen lääkäri ei "maalaillut piruja seinille", vaan oli todella kannustava.
En voi sanoa, ettenkö silti vielä panikoisi, koska seuraava kontrolli on kuukauden päästä. Tässä on nyt jo vuoden aikana ehtinyt käymään kaiken mahdollisen kauhutarinan läpi. Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, toinen lääkäri piti asiaa kovin vähäpätöisenä ja lohdutteli, että ei tässä nyt todellakaan mistään syövästä puhuta. Jos näitä muutoksia ei hoidettaisi, ne alkaisivat vuosien (jopa 10v.) päästä muuttumaan syöväksi.
Onneksi tänä päivänä hoidot ovat hyviä ja ne aloitetaan ajoissa.
Tsemppiä myös sinulle.
- Dysplasiat??Miisu35
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??lobelia
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??vattu