Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Dysplasiat??
Hei,Minulla todettiin viime syksynä luokka 3 papassa ja sitä myötä jouduin koepalojen ottoon. Niissä sitten tuli vastaukseksi cin2 ja dysplasia gravis.
Minulla nämä muutokset olivat pahanlaatuisia ja lääkärin mukaan aika laajalle levinnyt. Eka jäädytyshoito tehtiin välittömästi ja seuraava kolmen kuukauden päästä siitä. Nyt on seuraava aika reilun kuukauden päästä, kun katsotaan onko kaikki saatu pois.
Oma lääkärini oli aika lailla nuiva asian suhteen, eikä pahemmin vastaillut paniikin täydentämiin kysymyksiini. Siitä sitten suivaantuneena varasin ajan toiselle lääkärille. Vein kaikki laput patologin lausuntoineen sinne. Tämä lääkäri oli todella asiallinen ja rauhoitteli, ettei se nyt ole maailman loppu eikä mikään vakava asia, koska olen hoidossa ja seurannassa. Jos minua ei hoidettaisi, nämä alkavat esiasteet johtaisivat varmuudella kohdunkaulan syöpään.
Kirjoitinkin tälle palstalle oman tarinani viime talvena otsikolla "dysplasia gravis".
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että kannattaa varata aika sellaiselle lääkärille, joka kuuntelee ja osaa/viitsii vastata kaikkiin kysymyksiin. Se rauhoitti ainakin minua todella paljon, vaikkakin se pieni pelko kuitenkin on koko ajan.
Tsemppiä sinulle.
- Dysplasiat??Miisu35
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??sisco
- Re: Dysplasiat??lobelia
- Re: Dysplasiat??Miisa
- Re: Dysplasiat??vattu