Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Haavan kanssa eläminen

Minun saamissani ohjeissa ensimmäisen vaiheen liikkeet, 7 pv laikkauksesta tuli tehdä tuntumisen rajoissa 3 kertaa päivässä. Seuraavat vähän vaikeammat ennen jälkitarkastusta jossa otettiin tikkejä pois. Jälkitarkastuksessa fysioterapetti näytti mm. keppijumppaliikkeitä joita sitten tuli tehdä kolme kertaa päivässä.

Kuukauden verran tuntui kiristystä ja ikäänkuin pingispallo kainalossa, mutta liikkeet auttoi ja paraneminen sujui tosi hyvin. Liikunta muutenkin mm kävely on todella tärkeä tässä vaiheessa. 1,5 kuukautta leikkauksesta aloin käydä kuntosalilla ja itsekin yllätyin kuinka hyvin jaksoin. Nyt olen päättänyt että jaksamisen rajoissa käyn viikottain muilla kuin tiputusviikoilla kuntosalilla ja olen mielestäni nyt tosi hyvässä kunnossa tosin eilen saamani 3. jakson jälkeen melkoisessa kortisonihumalassa vielä. Tänään olen poiminut ämpärillisen puolukoita, niitä on tosi paljon metsässä.
tullis | 9.9.2011 klo 17:13:03