Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Haavan kanssa eläminen

Mulla oli myös jonkinlaista kiristystä käsivarressa, yritin pitää kättä kohoasennossa, iso halityyny oli paras. TUntemukset varmaan johtui juuri vartijaimusolmukkeiden poistosta, kainaloa ei ole tyhjennetty. Ja onhan tuolla rinnan alueella tehty valtavan iso operaatio joten on itsestään selvää, että tuntemuksia on myös laajemmalla. Vielä kolmen kuukauden jälkeen minulla on tuntemuksia poistettujen imusolmukkeiden kohdalla. Haava-alueen turvotusta helpotin kylmägeelipakkauksella. Ompeleiden kiristys helpottaa kun turvotus haava-alueella laskee. Minulla oli dreeni haavassa 11 vrk. ja se lisäsi jonkinverran kipua. Dreenin poiston jälkeen haava-alueelle kertyi kudosnestettä ja se jouduttiin poistamaan neulalla. Sinullahan on varmaan jälkitarkastus reilun viikon kuluttua?
Joa tuo unettomuus jatkuu pidempään, niin pyydä lievää nukahtamislääkettä ja muista se särkylääke, sekin rauhoittaa.
Helpottavaa on, kun tietää, että päivä päivältä tilanne on parempi. Hyväksi kaikki vielä muuttuu. Moikka! Gugu53
gugi53 | 12.9.2011 klo 19:48:18