Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Helpotusta hikoiluun

Minulle soittaa huomenna Meilahden lääkäri, jolta aion pyytää tuon Lyrica-reseptin. Kuusi vuotta hikoilua alkaa riittää. Toivoisin, että tuleva kesä olisi jo parempi. Ihmeellistä, ettei tuotakaan lääkettä ole aiemmin tarjottu. Sitä YA:n valmistetta vain, ja siitä ei ole minulle mitään apua, karmeita unia vaan aiheutti.
Nyt oli juuri telkassa, että vaihdevuosien estrogeenihoito estäisi sydän- ja verisuonitauteja. Kuten tutkija lopussa sanoi, ennemmin riskinä on nämä kuin rintasyöpä. Koskee tietenkin niitä, joilla ei ole hormonipositiivista syöpää ollut. Miltähän tuntuisi, jos saisikin estrogeenia ja olo olisi ns. "normaali"...

P.S. Olen myös 55 ja kammottaa ajatus, että saisin vielä toiset vaihdevuodet. Siitä aion kysyä lääkäriltä, että jokohan silloin annetaan estrogeenia. Elämänlaatukin meinaa sentäs jotain!
kukkamaaria | 29.3.2010 klo 23:30:53