Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Helpotusta hikoiluun

No nyt syöty parisen viikkoa Lyricaa. Ihan alkupäivinä olin hiukan kuin nousuhumalassa, todellakin hyväntuulinen (erikoista minulle).
Annosta piti reseptin mukaan nostaa (lääkärin ohje oli farmaseutistakin epäselvä), ja niin teinkin. Olin hiukan pöhnäinen muutaman päivän. MUTTA: en todellakaan hikoillut enää! Kuumia aaltoja tuli ja peilistä katsoi punoittava täti, mutta hiki EI valunut.
Tiedä sitten, vaikuttiko se jalkojen turvotusta lisäävästi, sitä havaitsin mutta ilmakin oli aika lämmin. Ja meillä töissä se 24 astetta.
Yleensäkin mahdollisten haittavaikutusten lista on pitkä, se kannattaa lukea jos joku aikoo tätä kokeilla. yhdessä vaiheessa tuli jopa tunne, että kurkussa on turvotusta, ja kas: siellähän sekin oli listattuna.

Hyviä puolia on nukahtamisen helppous; usein havahdun iltaisin lehti naamalla. Yleensä ennen joudun hetken odottamaan unta. Väsymystä toki lisää ja sitä minulla on jo ennestäänkin. Vähensin hiukan annosta ominpäin, ja hikoilua tuli taas =(. Mielialaa se myös kohotti, käytetäänhän sitä myös yleistyneeseen ahdistushäiriöön. Syön jo ennestään Citalopramia, joka lääkärin mukaan käy Lyrican kanssa.

Huonoin puoli on Lyrican ainakin minusta kallis hinta: 28 euroa/56 tablettia. Jos ottaa sen lääkärin ohjeen mukaan aamuin ja illoin 3 tablettia, ei tuo paketti kauan kestä.

Aion kyllä ainakin kesällä syödä tätä, koska töissä on NIIN kamala helle. Vaikka eihän tuokaan lääke sitä kuumottavaa oloa vie.
Mutta on siis olemassa ainakin yksi lääke, joka tehoaa hikoiluun - ainakin minulle.

-kukkamaaria
kukkamaaria | 23.4.2010 klo 13:31:27