Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Helpotusta hikoiluun
Hei Alexia!Lyrica annosta on nostettu minun kohdallani varovaisesti, koska olen sellainen, voisiko sanoa "lääkeherkkä" ihminen. Ennen syöpää minulla ei ollut säännöllisiä lääkkeitä käytössä, eikä reseptilääkkeitä lainkaan. Paracetamolia yms. käytin tarvittaessa särkyihin ja siinä se. Lyrica on vähentänyt ja lievittänyt hermovaurio kipua, mutta ei ole poistanut kipua. Voimakkaampia kipuaaltoja on tässä matkan varrella tullut ja monet eri asiat ovat voineet vaikuttaa: sairastettu flunssa, pitkäkestoisempi rasitus yms. Kuitenkin Lyrica on parantanut elämänlaatuani ja siedän hermovauriokipua paremmin. Se että vaihdevuosioireet kaikkine herkkuineen ovat ainakin nyt poissa, on extrahyvä ja yllättävä juttu tässä kaikessa:)
Hermovauriokivussa Pregabaliinin aloitusannos on yleensä 75 mg x 2(minulla 25 mg + 25 mg ja siitä lähdettiin...ja säätöä sopivan annoksen löytämiseksi edelleen on...).
3-7 pv:n kuluttua annosta voidaan nostaa, jos aloitusannos on ollut tuo 75 mg + 75 mg , niin sitten 150 mg x2 ja siitä edelleen 7 pv:n kuluttua 300 mg x 2 eli korkein vrk-annos= 600 mg. Lääke annostellaan kahdesti tai kolmesti /vrk. Lääkäri yksilöllisesti lääkeannokset määrää kunkin potilaan yleiskunnon,kivut ja oireet huomioiden.
Pelkäsi aloittaa ko. lääkkeen käytön. Luin pakkausselosteen ja valtava määrä kirjoitettu mahdollisista sivuvaikutuksista. Minulle luetelluista sivuvaikutuksista ilmaantui aluksi vain tuo väsymys ja tämäkin väheni viikko viikolta ja nyt voisin sanoa, että väsymystä ei päivä-aktiiviaikaan ole lainkaan sen enempää kuin ennen lääkkeen aloitusta. Yöunet minun kohdallani parantuneet selvästi aiemmasta ja mahdollisesti Lyrica auttanut tässäkin: yöhikoilu poissa ja hermovauriokivut eivät tee unista pätkittäisiä ja valvota. Ajoittain toki ollut hankalia öitä kipujen suhteen, mutta pääosin Lyricasta apua ja voisin sanoa, että en taida pärjätä enää ilman lääkettä, sen verran kivulias matka tämä on ollut ja kaikki, se pienikin apu ja konstit kivun lievitykseen on minun elämässäni ollut pelkästää tervetullutta.
Terveisin Talvi09
- Helpotusta hikoiluun kutri
- Re: Helpotusta hikoiluun Uneton 61 v.
- Re: Helpotusta hikoiluun Talvi09
- Re: Helpotusta hikoiluun Alexia
- Re: Helpotusta hikoiluun Talvi09
- Re: Helpotusta hikoiluun kutri
- Re: Helpotusta hikoiluun aallotar
- Re: Helpotusta hikoiluun kutri
- Re: Helpotusta hikoiluun kukkamaaria
- Re: Helpotusta hikoiluun Arnika
- Re: Helpotusta hikoiluun kukkamaaria