Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Olo kuin 100-vuotiaalla ?

Hei!
Isot, mullistavat surut ovat sinua kohdanneet yhtä aikaa...äidin poismeno ja vakava sairaus. Ja siihen päälle hoidot, jotka vievät niin fyysisen, kuin henkisenkin kunnon äärirajoille. Erittäin tuttu tunne ja olotila tuo 100-vuotiaana olo. Itse olin koko sytohoitojen ajan off-toiminnolla. Aivot eivät pelittäneet, hengitys ei kulkenut, nukutuksi ei saanut, kipuilut (jalat ja selkä) ja pahoinvointi. Pelottavilta siinä oli juuri tuo, että tuleeko koskaan enään kuntoon. Kunto palaa kyllä pikku hiljaa....jos ei nyt samaksi, niin kohtalaiseksi eli pärjää ja jaksaa taas.

Tuttua on tuo "työnarkomaania". Työn merkitystä olenkin joutunut pohtimaan uusiksi ja eipä tuo nyt enää sinne ihan kärkipaikoille mene arvoissani. Toki tärkeä asia edelleen, mutta kohtuus tullut kuvaan. Itse olin koko ruljanssin sairauslomalla eli 10 kuukautta (diagnoosi, leikkaus, sytot, sädehoito ja siihen päälle vielä 2 kuukautta saikkua, koska olin ihan loppu). Suosittelen, että jos mahdollista, niin kun hoidot ohi, niin otat vielä saikkua toipumiseen. Auttaa siinä, että jaksaa ylipäätään lähteä töihin. Minua auttoi työhön paluussa sekin, että aloitin osa-aikasaikulla.

Ja kyllä se ohje, että asia kerrallaan on hyvä (jos siihen pystyy). Sinulla hoidot jo hyvällä mallilla eli kohta ohi:). Mielenkiintoista aikaa on se, kun hiukset rupeavat kasvamaan takaisin, kunto pikku askelin kohentuu, tämä toipuminen mielettömän merkityksellistä ja kiitollista aikaa, ainakin minulle. Ihmeellisesti sitä ihminen kuitenkin jaksaa ja venyy....kun on pakko.

Itselläni lähestyy maaliskuussa 2-vuotiskontrolli...huh. Pistää vähän puntit tutisemaan, mutta ei voi mitään. Hyvä, että on kontrolli!

Kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle!

Terv.
Kikka3
Diagnoosi 3/2012 (50v), osapoisto, duktaalinen,1,5 mm, gradus 3, K-67 30 %, hormonipositiivinen, her2 neg, vartijat puhtaat. Hoidot 3 taxoa+3 CEF+33 kertaa säteitä+5 vuotta Tamofen
Kikka3 | 10.2.2014 klo 09:03:17