Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Matka, jolle en olisi halunnut

Hei,

Minulla on myös kriisi kaljuni kanssa. Saatan purskahtaa itkuun kun näen itseni peilistä. En ajellut hiuksia kokonaan pois, en vain pystynyt siihen. Minulle jäi harvakseltaan jonkin verran hiuksia päähän, leikkasin haivenet sitten itse lyhyeksi. Mulla oli pitkät hiukset. Kävin hommaamassa peruukin, kun mulla oli vielä hiukset päässä, joten peruukki on kai liian iso, se tulee liian alas. Lisäksi se hiostaa ja kutittaa eikä muutenkaan ole mitenkään täydellinen. Valikoima ei ollut kovin hyvä enkä jaksanut käydä kuin yhdessä liikkeessä. En ole käyttänyt sitä ollenkaan, enkä usko että käytänkään.

Minun olisi tarkoitus palata töihin osa-aikaisesti, mutta tämä tukka-asia vaivaa niin paljon, että en oikein tiedä... Minäkin ajattelin aluksi, että onpa turhamaista miettiä hiusten lähtöä, mutta kyllä se naisille on kova paikka. Niinkuin ei muutenkin olisi huolia sairastumisen takia. Silmäripset ovat harventuneet (eivät muutenkaan olleet kovin tuuheat), kulmakarvat ovat vielä tallella ja toivottavasti edes ne pysyvät. Minulla pitäisi olla kaksi sytohoitoa vielä jäljellä. Kerroit, että sinulla on arpia, jotka haluat piiloon. Ymmärrän tämän hyvin! Hiuslisäke kuulostaa hyvältä ja kokeilemisen arvoiselta idealta.

Olen löytänyt vinkkejä huivien sitomiseen esim. tältä sivustolta: wrapunzel.wordpress.com. Suurin osa on liian huomiota herättäviä ja monimutkaisia, mutta on siellä ihan käyttökelpoisiakin ideoita. Pipon kun laittaa huivin alle, huivi pysyy paremmin. Youtubesta löysin myös ohjeita. Kesäksi pitäisi keksiä joku kevyempi vaihtoehto. Tuolla hattu.fi -sivustolla ne huivihatut näyttävät ihan kivoilta ja helpoilta.

Kuulostaa tosi surulliselta, että äitisi ja veljesi suhtautuu sinuun noin välinpitämättömästi. En voi ymmärtää tuollaista. Onneksi sinulla on kuitenkin oma perhe ja ystäviä tukenasi.

Voimia ja mukavaa kesän odotusta kaikille!
SatuK | 9.3.2014 klo 11:36:31