Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Matka, jolle en olisi halunnut
Hyvin samankaltaisia asioita kohtaamme tällä matkalla. Tämä koskettaa kaikilla elämän alueilla totaalisesti ja on onni, että on lähellä ihminen tukemassa. Olemme pari vuotta sitten eläköitynyt pariskunta ja nyt tuli tämä meidän yhteinen matka, jolle emme olisi mekään halunneet lähteä.Itse tein vielä eläkkeen ohella keikkaa. Joulukuussa, kun tieto taudista yllätti olin tehnyt parin kuukauden työsopimuksen. Hoidot alkoivat tammikuussa alkupuolella sytostaateilla, koska kasvain oli suuri ja etäpesäkkeet kainalossa. Kolme hoitokertaa on takana. Joidenkin kertomuksia olen lukenut, että jatkavat töissä sytostaattien ajan. Itse en pystyisi, olen väsynyt ja kaksi kertaa jo sairaalahoidossakin infektion vuoksi. Hiukset alkoivat irrota ensimäisen hoidon jälkeen ja mies leikkasi ne pois. En osaa olla edes kotona ilman myssyä. Ulkona käydessä pidän peruukkia. Ymmärrän oikein hyvin huolen hiusten lähdöstä. Rinta leikataan sitten kesän alussa.
Mietin samalla lailla kuin Minna. Minkälainen Merja nousee junasta kenties ensi syksynä, kun sädetykset ovat ohi.
Siinä junassa ei tarvitse olla paljon ihmisiä. Oma perhe on tärkeä ja hyvät läheiset ystävät, joissa usein laatu korvaa määrän. Nämä ihmiset eivät voivottele, että vastoinkäyminen on suurin hänelle. Ehkä onkin parempi, että tälläinen draama kuningatar jää asemalle. Lapsistani olen ilolla huomannut, kuinka he ovat ottaneet taudista selvää, rohkaisevat ja kannustavat. Olen puhunut avoimesti sairaudesta, silloin kun se on luontevaa ja tosin saanut kyllä jonkun kommentin, jolle olen kotona sitten makeasti naurannut.
- Re: Matka, jolle en olisi halunnutSarisaara
- Re: Matka, jolle en olisi halunnutmiksi minä