Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nyt on leikkaus ohi
Hei taas,Niin, kyllähän minäkin olin täältä lukenut että aika tavallista on että nuita kainalolöydöksiä löytyy leikkauksen yhteydessä vaikkei niitä alustavissa tutkimuksissa olisi löytynytkään. Minulla löytyi epäilyttäviä löydöksiä myös ylempää, solisalueelta. Se pelottaa, vaikka lääkäri sanoikin että ne kuuluvat samalla lailla kainalon imusolmukkeisiin, mutta siltikin...noh, patologin lausunnosta sen sitten kuulee, että onko örkki kiivennyt myös sinne.
Minä kysyin heräämössä ensimmäiseksi kelloa - ihan niinkuin sillä olisi ollut jotain merkitystä :D
Minunkaan ei ole tarvinnut käydä punktioissa ainakaan vielä. Perjantaina siis dreeni poistettiin ja ainakin toistaiseksi kainalo vaikuttaa ihan hyvältä. Leikkaushaava on mielestäni siisti ja parantunut hyvin. Jonkin verran on hartiakipua leikatulla puolella, mutta se taitaa olla aika normaalia ottaen huomioon että melkoisia muutoksia sen puolen kudoksissa on kuitenkin tapahtunut ja varmasti sitä alkuun tulee jännittäneeksi ja varoneeksi tuota puolta ihan huomaamattaankin.
Ei minulle tosiaan ole annettu kirurgille jälkitarkastusaikaa, jospa tuo sairaanhoitajakäynti sitten korvaan sen jotenkin? Näköjään sinulla Hymy12 on ainakin näin ollut, jos oikein tulkitsin. Itse en ole nähnyt leikkaavaa kirurgia kuin sen yhden ainoan kerran ennen leikkausta,kun hän kertoi mitä tullaan tekemään. Osastollakin oli eri lääkäri sitten kotiuttamassa minut.
Mutta pääasiahan tosiaan on, että homma on hoidossa.
Tänään tuli postissa maksusitoumus rintaproteesiin. Täytynee varailla aikaa sitten sinnekin puljuun pikkuhiljaa sovittelemaan. Kotona olen kyllä kulkenut vielä ilman liivejä, kun sen verran tuntuu kainalo aristavan että ei huvita pitää ihan kokoajan. Ulos mennessä olen laittanut liivit ja pumpulitissin ihan senkin takia, että suojaapa samalla kylmältä.
Oletteko te muut saaneet leikkauskertomuksen itsellenne? Minulle sitä ei ole annettu ja käsitin, että se tulee samassa postissa kuin tuo proteesin maksusitoumus, mutta ei tullutkaan.
Näköjään näissä käytännöissä on kuitenkin eroja eri sairaaloiden kesken. Minua hoitava taho on OYS, eli jos jollakin on kokemuksia siellä tapahtuvasta hoidosta niin mielelläni kuulisin.
Christin, tsemppiä keskiviikolle - sehän on aivan tuota pikaa :) Tulehan sitten kertomaan minkälaiset sopat sinulle on luvassa. Kohtahan se on sitten minullakin edessä.
Aurinkoa elämäänne! Toivottelee tänään vain laiskotellut Della
- Nyt on leikkaus ohiDella
- Re: Nyt on leikkaus ohiBlackswan69
- Re: Nyt on leikkaus ohiBlackswan69
- Re: Nyt on leikkaus ohihymy12
- Re: Nyt on leikkaus ohimexita
- Re: Nyt on leikkaus ohiKaisamaria
- Re: Nyt on leikkaus ohiChris68
- Re: Nyt on leikkaus ohiDella