Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: papa 3, loop-konisaatio

Hei,

Ja kiitos paljon vastauksesta. Minun oli pakko vaihtaa nimimerkkiä, koska joku oli joskus ilmeisesti käyttänyt jo orvokkia. No mutta joka tapauksessa, todella ikävää tuollainen syyttele. Minulle puolestaan puhuttiin pelkästä papilloomaviruksesta ja korostettiin eroa hpv-muutoksen ja kondylooman välillä. Oma gyneni sanoi että lähes kaikilla miehillä ja naisilla on tämä virus elimistössään ja sitä on lähes mahdoton välttää, koska sen voi saada jopa saunan lauteilta tai sormien välityksellä, eikä kondomikaan suojaa 100 %. Kondyloomasta hän kehotti puhumaan vasta siis siinä vaiheessa kun kukkakaalirykelmiä ilmaantuisi limakalvoille.

Itse en siis juurikaan pidä papillomaviruksen kantamista mitenkään poikkeuksellisena ilmiönä. Koska lähes kaikilla se on, mutta vain harvoilla se aiheuttaa näitä solumuutoksia. Lisäksi gyne sanoi että papa ei läheskään aina kerro totuutta viruksesta. Virus havaitaan kuulemma 15 % varmuudella. Voimme siis omalla kohdallamme olla tyytyväisiä että muutokset havaittiin ajoissa ja ne saatiin poistettua. Mielestäni huvittavinta on se, miten pariskunnat ovat eronneet ko. viruksen havaitsemisen takia ja alkaneet syyttelemään toisiaan. Virus kun saattaa olla niin salakavala, että sitä voi kantaa esim. 3 vuotta tartunnasta, ja silti papat näyttävät puhtailta. Sitä, kummalta viruksen on saanut on lähes mahdoton selvittää.

Olen myös havainnut HIRVEITÄ eroja lääkäreissä/gynekologeissa. Itse olen tähän mennessä käynyt ties kuinka monen juttusilla ja varsinkin tämän prosessin aikana olen huomannut huomattavia eroja. Itse pelästyin viime viikolla pahemman kerran kun olin jumpassa ja sen jälkeen alkoi verenvuoto. Soitin heti keskussairaalaan, mutta he vain pyysivät seuraamaan tilannetta. Toistaiseksi selvisin pelkällä säikähdyksellä, ja jälkeenpäin vain totesin itsekseni että olinpas hölmö kun menin jumppaan. Olin vaan niin kiukkuinen silloin kun lähdin operaatiosta, kun en saanut mitää konkreettisia ohjeita miten menetellä ja sitten joutui soittelemaan perään. Olisi niin ihanaa kun saisi käydä aina vain yhdellä hyvällä ja omalla lääkärillä.

Toivotaan parasta ja muistetaan käydä kontrollissa, itse odottelen vielä vastauksia operaatiosta!
orkidea | 10.5.2006 klo 08:43:14